* رضایتمندی مردم از دولت بیشتر نشده که کمتر شده / دولت با این حرف‌ها تتمه حیثیت خود را از دست می‌دهد / فکر نکنم آقای جهانگیری خودش هم این حرف‌ها را باور داشته باشد
پ
کد خبر : ۱۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ -20 June 2020

به گزارش «آزادی»، حال اقتصاد کشور بد است و حال مردم بدتر. روز به روز بر مشکلات معیشتی مردم افزوده می‌شود و بر میزان نارضایتی عمومی از عملکرد دولت روحانی افزوده می‌شود. آقایان در دولت اما نظر دیگری دارند. دلیلش بی‌خبری از اوضاع باشد یا تعمد در خوب نشان دادن شرایط؛ فرقی ندارد. مسئولان دولتی درست در شرایطی که انتظار می‌رود به دنبال راه حل باشند و کاری کنند که قدری از مشکلات کاسته شود، راه انکار پیش گرفته و ادعاهای عجیب می‌کنند. شاهد ای مدعا اظهارات اسحاق جهانگیری در پنجمین جلسه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور است که عصر شنبه برگزارشد.

آقای معاون اول در این جلسه با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده و اعلام رضایتمندی مردم نسبت به اسفندماه، تصریح کرد: «نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که میزان رضایتمندی مردم نسبت به عملکرد دولت بالا رفته و عدم رضایتمندی آن‌ها نسبت به اسفند سال ۹۸ کاهش یافته و احساس جامعه این است که مسئولین در حال تلاش برای حل مشکلات آن‌ها هستند.»

این اظهار نظر وی اما با واکنش‌هایی همراه بود و برخلاف تصور او یک بار دیگر نارضایتی عمومی از عملکرد دولت را در مرکز توجه‌ها قرار داد. یکی از منتقدان اظهارات جهانگیری، احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه اسلامی اصناف است. او در گفت‌وگویی با «آزادی» گفت: «حتما آقای جهانگیری دلایلی برای رضایت مردم داشته و یا به یک مرجع آمار استناد کرده‌اند که من مطلع نیستم. از طرفی هم کرونا آنقدر همه را محدود کرده که گاهی ممکن است اطرافیان برای شاد کردن آدم اظهار رضایتمندی کنند. آنچه اما ما در جامعه می‌بینیم و ملموس است چیز نیست غیر از اینکه نرخ برخی از کالاهای ضروری تا دویست، سیصد درصد بالا رفته است. قیمت مسکن دو، سه برابر شده و قیمت خودرو در وضعیت بدی قرار دارد. حتی وعده وعیدهایی که در زمان کرونا دادند محقق نشده و هر کسی که مراجعه کرده برای دریافت کمک توفیق نداشته است».

وی افزود: «تا جایی که ما اطلاع داریم هیچ یک از وعده‌های دولت ادا نشده و مشکلات مردم که از نظر معیشتی در مضیقه بودند، افزوده شده است. این مسائل از ضعف دولت و بی‌اعتنایی آن به مردم حکایت می‌کند. به نظر من محبوبیت دولت بسیار کاهش پیدا کرده است و حتی کسانی که در جناح خودشان هستند هم رضایت ندارد لذا این حرف‌ها مستند نیست».

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: «خواهش ما این است که آقایان حرفی بزنند که خودشان حداقل قبول داشته باشند. فکر نمی‌کنم خود آقای جهانگیری هم این را باور نداشته باشند که محبوبیت دولت بیشتر شده است».

وی در پاسخ به اینکه بیان این حرف‌ها در شرایطی که مردم روز به روز با سختی‌ بیشتری مواجه می‌شوند، چه تاثیری بر افکارعمومی دارد؟ گفت: « وقتی آدم بی پروا صحبت می‌کند قطعا نتیجه خوبی ندارد. حتی خودی‌ها هم از این نوع حرف‌ها که پشت آن منطق نیست حمایت نمی‌کنند و ادامه این رویه باعث می‌شود که دولت تتمه حیثیت خود را هم از دست بدهد. گاهی می‌شد با این حرف‌ها محبوبیتی کسب کرد اما الان وقت این حرف‌ها نیست».

کریمی اصفهانی تاکید کرد: « من فکر می‌کنم که آقای جهانگیری اشتباه می‌کنند، در این وضعیت که مردم از نظر کسب و کار، بی خانمانی، مشکلات اقتصادی مثل بیکاری و ... مشکلات بسیاری دارند، نباید این حرف‌ها را بزند. نباید چشمشان را ببندند و مشکلات را نبینند زیرا بیان این حرف‌ها نه تنها موجب محبوبیت دولت نمی‌شود بلکه اثر معکوس هم دارد».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: