* سرپرست وزارت صمت: ۲۵۰۰ ردیف واردات ممنوع شد
پ
کد خبر : ۱۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴ -18 June 2020
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه قطع وابستگی به خارج وزارت به دنبال محدودیت و کنترل واردات است و در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ردیف واردات را ممنوع کردیم.
به گزارش «آزادی»، حسین مدرس خیابانی بعد از ظهر امروز در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی، فولاد مبارکه اصفهان را بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و نماد کار، تولید و توسعه کشور دانست و اظهار داشت: مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است که تا قبل از پایان دولت یازدهم ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی را با حجم سرمایه‌گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان افتتاح کند و خوشبختانه امروز در هفته دوم آن دو طرح بزرگ افتتاح و یک طرح آن کلنگ زنی شد.

وی افزود: قطار توسعه کشور علی رغم تلاش‌های دشمن و فشار‌های اقتصادی توقف ناپذیر است و حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح بالای ۶۰ درصد و ۳ هزار و ۸۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد در کشور در حال حرکت است و این ۲۰۰ طرح جزو بزرگترین طرح‌های صنعتی و معدنی خواهد بود که هر هفته افتتاح می‌شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: اصفهان ۸ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی دارد که ۴ هزار و ۶۰۰ طرح صنعتی در آن در حال اجراست و از این میزان حدود ۶۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد و هزار و ۶۰۰ تای آن بالای ۶۰ درصد است.

وی دو هدف اصلی را در افتتاح این طرح‌ها بیان کرد: یکی از آن‌ها تحول عظیم چشم‌گیری که در رونق و توسعه کشور به لحاظ قطع وابستگی و اقتصاد مقاومتی ایجاد می‌شود و متاسفانه تا هم اکنون وارد کننده ورق گرم هستیم که با اجرای طرح نورد گرم ۲ نه تنها نیاز کشور تامین بلکه مازاد آن صادر خواهد شد.

مدرس خیابانی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه روزی برسد که درِ چاه‌های نفت بسته شود و اقتصاد کشور بدون نفت اداره شود، گفت: سال ۹۹ عمده امورات کشور از محل ارز حاصل از صادرات اداره می‌شود و هرچه اتکا به تامین تجهیزات خارجی را کمتر کنیم در واقع دریافت مجوز راحت‌تر گرفته می‌شود.

وی دومین دستاورد‌های افتتاح طرح‌ها را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه دشمن به دنبال ناامیدی جوانان است، اما سرمایه‌گذاری عظیمی در کشور برای ایجاد اشتغال انجام شده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت در زمینه قطع وابستگی به دنبال محدودیت و کنترل واردات است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هزار ردیف واردات را ممنوع کردیم و این روند ادامه خواهد داشت که این فرصت طلایی است تا تولید روی پای خود بایستد و درآمد آن حاصل از صادرات بومی خود شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: