* اوباما و کلینتون چطور ادعای مدیریت جهان را دارند؟
کد خبر : ۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ -07 May 2016
مارک لندلر در کتاب «تغییر نفس» این پرسش را مطرح می‌کند که اوباما و کلینتون که نمی‌توانند آرای خود را به هم بقبولانند چطور ادعای مدیریت جهان را دارند؟

به گزارش خبرگزاری مهر، لندر در این کتاب رابطه میان هیلاری کلینتون و باراک اوباما را مورد بررسی قرار می‌دهد و می‌گوید به نظر می‌رسد این دو هنوز نتوانسته به دیدگاه مشترکی برسند و تحلیل های سیاسی که درباره موضوعات مختلف ارائه می‌دهند با یکدیگر بسیار متفاوت است و حتی گاهی با هم زاویه دارند.

مارک لندردر بخش دیگری از کتاب تغییر نفس این تنها بخش کوچکی از تفاوت‌های دیدگاه این دو چهره سیاسی در آمریکاست که قهرمانان یک جبهه‌اند اما عملکرد آنها نشان می‌دهد که تفاوت‌های بنیادینی میان آنها وجود دارد.

نویسنده کتاب «تغییر نفس» دو فصل از کتابش را به صورت مجزا به هیلاری کلینتون و باراک اوباما اختصاص داده و در این دو فصل تلاش کرده سیاست خارجه باراک اوباما را در چند سال اخیر مورد بررسی قرار دهد.

لندر در این بخش دیدگاه های هیلاری و اوباما را درباره اتفاقات بهار عربی، تجدید حیات روسیه و توافق هسته‌ای با ایران را مورد مقایسه قرار داده و با وسواس از تغییر نفس و زاویه دید اوباما در مورد سیاست خارجه ایالات متحده آمریکا یاد کرده است.

 سیاستی که اگر چه هیلاری کیلینتون نیز آن را دنبال می‌کند اما در مورد برخی از موارد آن محافظه‌کارتر است. در عوض در مورد مشکلات منطقه لیبی و غیرنظامیان آن وضعیت کاملا متفاوت است. به نظر می رسد عملکرد اوباما در خصوص این مورد با محافظه کاری بیشتری در مقایسه با هیلاری کلینتون همراه بود.



با همه اینها به نظر می رسید مارک لندر در بخش‌های پایانی کتابش با همه انتقادهایی که به کلینتون و اوباما و سیاست‌گذاری از مجموعه عملکردشان در مورد سیاست داخلی و خارجی راضی است و معتقد است که هیلاری در موقعیت‌های حساسی توانست با تصمیم‌های درست و اعتمادسازی اتفاق‌های کلیدی و حیاتی را در تاریخ سیاست‌های خارجی ایالات متحده ثبت کند.

با همه اینها نویسنده این کتاب یادآوری می‌کند که تفاوت‌های دیدگاه این دو سیاستمدار در آمریکا خیلی جاها باعث پیشرفت کار شده و خیلی جاها به سیاست‌های خارجی آمریکا ضرر وارد کرده است.

کتاب تغییر نفس به قلم مارک لندر به زبان انگلیسی به رشته تحریر در آمده است. واشنگتن پست مطالعه این اثر را که به تحلیل عملکرد سالهای اخیر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا پرداخته به افرادی که علاقندند پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ جزئیات بیشتری درباره سیاستمداران امریکایی به دست آورند، توصیه می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: