* پیشنهاد همکاری هند به ایران و پاکستان برای مقابله با ملخ‌
پ
کد خبر : ۱۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ -22 May 2020
رسانه‌های هند روز جمعه اعلام کردند که دهلی نو پیشنهاد همکاری منظم برای مقابله با آفت ملخ‌های صحرایی را به ایران و پاکستان داده است که با استقبال ایران مواجه شده است.
به گزارش «آزادی» ، هند به ایران اعلام کرده است که آماده ارسال سموم دفع آفات برای انجام عملیات نابودی ملخ‌های صحرایی در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان است.
یک مقام هندی در این خصوص گفت: ایران از این پیشنهاد هند استقبال کرده است. انجام عملیات مشترک برای مقابله با این چالش می‌تواند تاثیرات آن را نه تنها برای کشور‌های منطقه بلکه برای هند هم کاهش دهد.
مقامات هندی همچنین اعلام کردند اگر چه ایران آماده همکاری با هند در این خصوص است، اما پاکستان هنوز به پیشنهاد هند پاسخ نداده است.
سازمان کشاورزی ملل متحد (فائو)، ایران را جزو کشور‌هایی قرار داده که محصولات کشاورزی آن‌ها در معرض هجوم آفت ملخ قرار دارند.

در سال‌های اخیر پنج استان جنوبی بوشهر، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و خوزستان شاهد بیشترین هجوم ملخ‌های صحرایی بوده‌اند.
هند برای همکاری با پاکستان در زمینه مهار ملخ‌های صحرایی از جمله پیشنهاد برگزاری جلسه‌های مشترک بین افسران مرزی دو کشور را داده است.
این منابع گفته‌اند که گروه‌های ملخ‌های صحرایی از مناطقی در بلوچستان و همچنین استان پنجاب پاکستان به هند مهاجرت می‌کنند.
در هفته‌های اخیر ملخ‌های صحرایی از شرق پاکستان به هند وارد شده‌اند و به راجستان بزرگ‌ترین ایالت هند و هم‌مرز با پاکستان و به شهر جوداپور در این ایالت رسیده‌اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: