* خراسان شمالی، شاگرد سوم اقتصاد مقاومتی
پ
کد خبر : ۱۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ -21 May 2020
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: این استان به لحاظ عملکرد مطلوب در زمینه اقتصاد مقاومتی، در ارزیابی وزارت کشور رتبه سوم استان‌ها را در سال ۹۸ به خود اختصاص داد.
به گزارش «آزادی» محمد بدری  ۲۱ پروژه در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه و ۱۹ پروژه مصوب شده است که هنوز تا رساندن این عدد به ۳۰ پروژه ظرفیت وجود دارد.

وی درباره اقدامات برای طرح کامک در استان گفت: طرح کاهش اثرات منفی کرونا (کامک)، در بخش‌های اقتصادی، امنیتی و اجتماعی استان تهیه شده است که در کامک اقتصادی شرح وظایف تمامی دستگاه‌ها تدوین و به آن‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف شده اند به صورت هفته‌ای گزارش اقدامات خود در راستای اجرای طرح کامک را ارسال کنند.

اقدامات ارزشمند در راستای جهش تولید

بدری در باره برنامه‌های استان در زمینه جهش تولید و افزایش میزان تولید گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۸ به سال رونق تولید در استان اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته، که منتج به افزایش تولیدات در حوزه‌های کشاورزی و صنعت و معدن و خدمات شده است.

وی گفت: تولید گندم در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ با افزایش ۱۱۷ هزار تنی از ۱۹۰ هزار تن سال پیش از آن به ۳۰۷ هزار تن رسید، در تولید پیله ابریشم با رشد نزدیک به ۱۰۰ درصدی از ۱۰۷ تن به ۲۰۸ تن رسیدیم و سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای نیز با حدود رشد ۵۰ درصدی از ۴۹ هکتار به ۷۰ هکتار ارتقا یافت.

وی افزود: در حوزه صادرات غیرنفتی نیز تا ماه‌های دی و بهمن پارسال رشد قابل قبولی داشتیم که به علت مسایل پیش آمده بویژه کرونا، تاکنون از رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده بازمانده ایم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: در سال ۹۸، صادرات کالا به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار هدف گذاری شد که حدود ۷۷ درصد آن محقق شده است.

بدری با بیان اینکه در زمینه جهش تولید در سال جاری تمام فعالیت‌های استان در ۳۰ محور ابلاغ شده است، اظهار داشت: در این زمینه تلاش داریم تا تدابیر لازم به منظور حفظ و صیانت از بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کار‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، در چهارچوب مصوبات ابلاغی دولت، محقق شود.

وی گفت: همچنین تلاش داریم تا ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی دارای توان صادراتی، شناسایی شود و تدابیر لازم به منظور تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از صادرات محصولات خام با هدف افزایش ارزش افزوده، اندیشیده شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: برای تحقق شعار سال در استان هشت برنامه عملیاتی توسعه تولیدات در هشت خوشه تولیدی بخش کشاورزی و بیش از ۶ سند توسعه‌ای بخشی، از جمله سند توسعه تجارت خارجی و طرح کامک تهیه و آماده اجرا است.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در مناطق روستایی سکونت دارند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، خراسان ، شمالی ، اقتصاد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: