* پاسخ پمپئو به سوالات خبرنگاران درباره بازرس اخراجی
پ
کد خبر : ۱۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ -20 May 2020
وزیر خارجه آمریکا که خواستار برکناری بازرس کل شده بود، در برابر پرسش‌های خبرنگاران در این‌باره تاب نیاورد و به جلسه پایان داد.
به گزارش «آزادی»، مایک پمپئو روز چهارشنبه در نشست خبری که در محل وزارت خارجه آمریکا برگزار شد، از تلاش خود در اخراج بازرس کل این وزارتخانه دفاع کرد و گفت: این مساله باید زودتر از این انجام می‌شد، اما توضیح نداد که چرا به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا توصیه کرده است که «استیو لینیک» را برکنار کند.

وی افزود: رئیس جمهوری حق دارد که کسی را که می‌خواهد به عنوان بازرس کل در هر نهادی از دولت فدرال برگزیند. این پست‌ها توسط رئیس جمهوری انتخاب می‌شوند و همچون همه ما در خدمت او هستیم. من به صراحت توصیه کردم که لینیک برکنار شود و باید زودتر از این انجام می‌شد.

گفته می‌شود لینیک در حال تحقیق کلاهبرداری و سوءاستفاده در وزارت خارجه بوده است، جایی که پمپئو از موقعیت سیاسی خود برای امور شخصی استفاده می‌کرده است.

بنا بر گزارش بازرس کل پمپئو با اعلام شرایط اضطراری در سال گذشته و فروش ۸ میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده، قوانین را زیر پا گذاشته است.

پمپئو که پس از اخراج این بازرس کل برای نخستین بار در نشست خبری حضور یافته بود، منشا حواشی ایجاد شده در این زمینه را دفتر باب منندز سناتور دموکرات نیوجرسی دانست و گفت: من راهنمایی اخلاقی خود را از کسی که تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است، دریافت نمی‌کنم.

وی پس از این اظهارات، نشست خبری را ترک کرد، اما پیش از آن، باز هم به دولت چین که از آن رژیم یاد می‌کرد تاخت و گفت: چین بر پایه یک رژیم بی رحم و کمونیستی تشکیل شده است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ۶۶ درصد آمریکایی‌ها علاقه‌ای به چین ندارند که به طور مستقیم در نتیجه انتخاب‌های حزب کمونیست چین بوده است. ماهیت این رژیم موضوع جدیدی نیست.

پمپئو ادامه داد: پاسخ چین به شیوع کووید-۱۹ از ووهان کاملا با آنچه که ما از حزب کمونیست چین می‌دانیم در تطابق است. این حزب تصمیم گرفت که نشانه‌های یک ویروس زنده را نابود کند به جای اینکه آن‌ها را به اشتراک بگذارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: