* تفاهمنامه همکاری فعالان اقتصادی عملیاتی شود
پ
کد خبر : ۱۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ -19 May 2020
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد می‌شود تفاهمنامه همکاری فعالان اقتصادی که قبلا مذاکرات آن انجام شده، عملیاتی شود تا فعالان این بخش توافقات خود را در کمک به تعمیر و ساخت مدارس عملیاتی کنند.
به گزارش «آزادی»  محمدرضا پورابراهیمی ضمن تقدیر از اقدامات اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان افزود: به نظر می رسد برای حل مشکل کمبود مدارس در مناطق این استان به ویژه مرکز باید اقدامات مهمی عملیاتی شود.
وی اظهار داشت: جذب منابع مالی دولت نیز مهم است لذا سال گذشته علی رغم اقدام غیرمنطقی دیوان محاسبات در تاکید برای بازگشت منابع، حدود ۳۰ میلیارد تومان منابع استانی برای ساخت مدارس با برگزار شدن نشست هایی در تهران با رئیس دیوان و مکاتبه رئیس مجلس شورای اسلامی برگشت داده نشد.

وی ادامه داد: این اتفاق مثبت را در کرمان داشتیم که به مجموع منابع این استان و مرکز اضافه شد و شاهد ساخت مدارس متعددی در مناطق و شهرستان های کرمان بودیم.
پورابراهیمی با تاکید بر لزوم تسریع در راه اندازی مدارس ۳۶ کلاسه ای که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است گفت: اداره کل نوسازی اقدامات لازم را در تسریع راه اندازی مدارس الغدیر و شهرک مطهری کرمان اجرا کند تا بخشی از نیاز فضای آموزشی مرکز این استان پوشش داده شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم عملیات اجرایی احداث مجتمع آموزشی ۴۰ کلاسه شهید دادبین کرمان میز که از دبستان تا دبیرستان را پوشش می دهد به اتمام برسد واز اول مهر شاهد راه اندازی این مجموعه باشیم.
پورابراهیمی افزود: مجتمع الغدیر نیز که ۱۰ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم با تامین مالی بنیاد قدس که برای ۱۲ میلیارد تومان توافق کرده است، تسریع یابد.

وی ادامه داد: پیگیری های لازم را از طریق شورای آموزش و پرورش استان کرمان عملیاتی می کنیم تا این مجموعه ظرف یک سال آینده به بهره برداری برسد و بخشی از نیاز به فضای آموزشی در شهر کرمان را پوشش دهد.
وی از انجام مکاتبات لازم با بنیاد برکت به منظور ایفای توافقات در هفت مدرسه در کرمان و راور خبر داد و بیان کرد: عملیات احداث مدرسه بنیاد برکت در کهنوج فیض آباد عملیاتی شده و تابستان امسال بهره برداری می شود و مدرسه حرجند نیز هم اکنون آماده بهره برداری است.
پورابراهیمی از اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان درخواست کرد مدارس حضرت فاطمه (س) و شهید رجایی و شهید مطهری راور را که بین ۲۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت دارند تامین مالی کند تا سال آینده شاهد بهره برداری آنها باشیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین از پیشرفت نداشتن عملیات اجرایی مدارس نیز هجدک گلایه کرد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از اقدام انقلابی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در اختصاص بخشی از منابع ارزش افزوده برای پرداخت مستقیم به نوسازی مدارس تقدیر کرد و گفت: این اقدام مهم که به پیشنهاد رئیس کمیسیون در سال های گذشته انجام شد می تواند منشا تحول منابع موثری برای نوسازی و بازسازی مدرارس باشد.

واعظی ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان افزود: اقدامات مهمی طی سال های اخیر در این بخش انجام شده که خروجی مهمی در عرصه نوسازی و ایجاد مدارس جدید ایجاد کرد.
وی بیان کرد: حدود ۱۴ هزار مدرسه در استان کرمان از نظر گرمایشی مشکل دارند که ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه تا آخر سال ۹۷ استانداردسازی شد و قرار است مشکل گرمایشی هزار مدرسه در سال ۹۹ برطرف شود.
واعظی ادامه داد: سال گذشته نیز ۳۲۴ کلاس درسی تعمیر و ۷۵۰ سیستم استاندارد گرمایشی برای مجموعه مدارس استان کرمان عملیاتی شده است.
وی از جذب کمک خیران در سال ۹۷ به میزان ۳۲ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: این مبلغ در سال ۹۸ به ۹۷ میلیارد تومان رسیده و در سال جاری پیش بینی ۲۰۰ میلیارد تومان است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان بیان کرد: علی رغم اقدامات انجام شده در کرمان مدارس غیراستاندارد و بلوکی در این استان وجود دارد که باید اقدامات لازم برای حذف آنها انجام شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: