* زالی: شرایط برای سفر‌های تفریحی امن نیست
پ
کد خبر : ۱۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۸ -19 May 2020
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به این که هنوز شرایط برای سفر‌های تفننی و غیر ضروری و بین شهری ایمن نیست، از شهروندان خواست سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.
به گزارش «آزادی»، دکتر زالی در یک برنامه تلویزیونی از بستری ۱۵۰ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های عادی، ۵۱ بیمار جدید در بخش‌های ویژه و ترخیص ۲۹۲ بیمار از بیمارستان‌های تهران در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از نظر آماری تفاوت چشمگیری نسبت به روز قبل نداشتیم و شرایط از یک ثبات نسبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی می‌تواند شکننده تلقی شود افزود: با توجه به این که شواهد مستند و متقن علمی در زمینه رفتار بیولوژیک جدید ویروس و تقلیل خصلت حمله‌گری ویروس حاصل نشده کمافی سابق شرایط را پر مخاطره تلقی می‌کنیم و طبق عادات گذشته باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ارتقای بهداشت فردی مورد توجه قرار گیرد تا ان‌شاءالله شاهد روند روبه بهبودی برای روز‌های آتی باشیم.

دکتر زالی به شهروندانی که قصد سفر دارند توصیه کرد از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند و گفت: در بسیاری از استان‌ها شرایط کنترل بیماری کرونا کاملا شکننده است و تهران نیز جزو کانون‌های آلودگی تلقی می‌شود، طییعتا با سفر شهروندان به سایر شهر‌ها امکان اختلاط جریان ویروس فراهم می‌شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: مسافرت علاوه بر این که ممکن است شرایط شهر‌هایی که به حدی از ثبات رسیدند را مخدوش کند، شهروندان تهرانی را نیز با مخاطره روبرو می‌کند. زیرا در سفر افراد با محدودیت‌های بهداشتی مواجه می‌شوند و از سوی دیگر ممکن است باعث آلودگی سایر شهر‌هایی شوند که در روز‌های اخیر کم خطرتر بوده‌اند.

وی تاکید کرد: هنوز شرایط برای سفر‌های تفننی و غیر ضروری و بین شهری ایمن نیست و ممکن است خود را در معرض خطر قرار دهند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که سفر را به زمان مناسب دیگری موکول کنند.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر زالی در خاتمه به افرادی که به دلایلی مجبور به سفر هستند توصیه کرد به رعایت پروتکل‌های فردی و بهداشتی به ویژه در مسیر سفرکه بیشترین آسیب پذیری وجود دارد توجه ویژه داشته باشند و در مقصد نیز به اصول بهداشتی فردی و محیطی توجه داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: