* کردستان در ابتلا به کرونا وضعیت با ثباتی دارد
پ
کد خبر : ۱۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ -18 May 2020
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بعد از ۱۵ اردیبهشت روند افزایشی و یا کاهشی شدیدی در زمینه ابتلا به کرونا در استان شاهد نبوده‌ایم و استان در این زمینه در مرحله با ثباتی بسر می‌برد.
به گزارش «آزادی» دکتر ابراهیم قادری اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شد بعد از ۱۵ اردیبهشت موج شیوع مجدد بیماری در استان را داشته باشیم که در مدت یاد شده تنها یک روز آمار بیماران مبتلا بالا بود و ۱۲۶ نفر در یک روز ثبت شد و بعد از آن افزایش و یا کاهش شدید نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه پیش بینی دوم برای ۲ هفته پایانی خرداد است، افزود: در حال حاضر وضعیت با ثباتی در استان داریم و متوسط روزانه مبتلایان به این ویروس بین ۳۰ تا ۵۰ مورد است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به کاهش تعداد بستری شدگان در بیمارستان‌های استان هم اشاره کرد و یادآور شد: از این لحاظ هم به وضعیت ثبات رسیده‌ایم و از ۹۰ تا ۱۰۰ بستری در روز‌های اوج بیماری، هم اکنون به کمتر از ۹۰ بستری رسیده‌ایم.

قادری درباره مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا هم گفت: در مجموع می‌توان گفت که ثبات در همه آمار‌های کرونا به چشم می‌خورد.

وی افزایش تشخیص بیماری و بی توجهی مردم به رعایت توصیه‌های بهداشتی را از جمله شاخص‌هایی عنوان کرد که در زمینه افزایش تعداد مبتلایان تاثیر دارد و اضافه کرد: در حال حاضر تنها دهگلان وضعیت سفید دارد و بقیه شهرستان‌های استان زرد هستند.

قادری با اشاره به برخی اظهار نظر‌های بی اساس درباره ضعیف شدن قدرت ویروس کرونا بر اثر گرما، تاکید کرد: بررسی‌ها برای شیوه رفتار ویروس ادامه دارد و هنوز هیچ منبع رسمی در دنیا، درباره واکنش‌های رفتاری ویروس اظهار نظر نکرده است و لذا شایعات نباید موجب شود تا مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی تفاوت شوند.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه تعطیلات عید سعید فطر از شهروندان خواست تا همچنان از دورهمی‌ها و میهمانی‌های خودداری کنند.

بنا بر اعلام رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر یکشنبه ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، کردستان ، ابتلا ، وضعیت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: