* آلمانی‌ها بار دیگر به خیابان‌ها آمدند
پ
کد خبر : ۱۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ -17 May 2020
در چندین شهر آلمان، اعتراضاتی علیه محدودیت‌ها و قرنطینه به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا، صورت گرفته است.
به گزارش «آزادی»  پلیس آلمان در چندین شهر این کشور و همزمان با تجمع هزاران نفر از مردم به منظور ابراز مجموعه‌ای از علل ناامیدی خود، قوانین فاصله‌گذاری را الزامی کرده است. از جمله موارد اعتراض مردم آلمان، محدودیت‌های بر سر راه اقتصاد و از بین رفتن آزادی شهروندی است. در بعضی مکان‌ها نیز مردم نظریه‌های توطئه و دیدگاه‌های ضد واکسن را ابراز کرده‌اند.

پلیس در اشتوتگارت با اعلام اینکه تعداد تظاهرکنندگان از حد مجاز ۵ هزار نفر فراتر رفته، افراد جدید را به فضای باز دیگری هدایت و اعلام کرد: معترضان را از طریق تعیین جریمه ۳۰۰ یورویی (۳۲۵ دلاری)، وادار به پوشیدن ماسک کرده‌ایم.

تعداد مجاز هزار معترض نیز در محل کارناوال لغو شده "جشن اکتبر" در مونیخ تجمع کردند. این یکی از چندین اجتماعات برگزار شده در ایالت جنوبی بایرن بود.

ده‌ها نفر از مردم برلین نیز در اعتراض به قوانین ضد کرونا، موسیقی با صدای بلند پخش کردند و در محل نوارکشی شده اعتراض تجمع کردند. این تظاهرات، تحت نظارت هزار نفر از نیرو‌های پلیس برگزار شد که مردم را به رعایت فاصله ۱.۵ متری از یکدیگر و ممنوعیت بیش از ۵۰ نفر در یک مکان ملزم کرده بودند. در بین گروه‌های معترضان، ده‌ها نفر هم علیه آن‌ها حضور داشتند که تئوری‌های توطئه مطرح شده را محکوم کرده و از حقوق مهاجران حمایت می‌کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: