* اوباما، ترامپ را بخاطر ضعف در مهار کرونا به باد انتقاد گرفت
پ
کد خبر : ۱۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ -17 May 2020
باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا که در سه سال گذشته از دونالد ترامپ و دولت وی به ندرت اظهارنظر و انتقادی کرده است، همه گیری ویروس کرونا باعث شد تا بار دیگر و بطور ضمنی عملکرد دولت ترامپ در مواجه با این ویروس را مورد انتقاد قرار دهد.
به گزارش «آزادی»  اوباما روز شنبه (۲۷ اردیبهشت ماه) در یک نطق آنلاین اینترنتی که جمعی از دانشجویان فارغ التحصیل را خطاب قرار داده بود، عملکرد دولت ترامپ بدون نام بردن مستقیم از وی در مقابله با ویروس کرونا را محکوم کرد؛ بنابراین گزارش اوباما گفت: بیش از هرچیزی، همه گیری ویروس کرونا موجب شد تا سرانجام پرده این باور کنار رود که بسیاری از آن‌هایی که امروز در راس کار قرار دارند، بدانند که چه انجام می‌دهند.

اوباما دراین نطق اینترنتی خطاب به ۲۷ هزار دانشجو گفت: بسیاری از افرادی که اکنون در راس امور قرار دارند حتی حاضر نیستند تظاهر کنند که مسئولیتی برعهده دارند.

اوباما درادامه این محکومیت ضمنی از دولت ترامپ، خطاب به این دانشجویان گفت: اگر قرار است جهان (مکان) بهتری شود، این وابسته به شما است؛ بنابراین گزارش چهل و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: اینکه دیگران را بعنوان یک دشمن ببنید، نقش نگران کننده‌ای در زندگی آمریکایی‌ها دارد و (آمریکا را در) مواجه با بحران‌های جهانی تضعیف می‌کند.

هفته گذشته باراک اوباما برخورد دولت ترامپ با همه گیری ویروس کرونا را یک «فاجعه و هرج و مرج کامل» خوانده بود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گذشت که از این تعداد بیش از ۳۱۳ هزار نفر جان باخته‌اند.

آمریکا نیز با بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار مبتلا به این ویروس و بالغ بر ۹۰ هزار جان باخته حدود یک سوم از مبتلایان به کووید-۱۹ درجهان را به خود اختصاص داده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، اوباما ، ضعف ، ترامپ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: