* اقدام خطرناک و تهدید آمیز آمریکا در مرز‌های روسیه
پ
کد خبر : ۱۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ -17 May 2020
سفیر آمریکا در لهستان از چشمداشت کشورش به منتقل کردن سلاح‌های هسته‌ای خود از آلمان به لهستان و به نوعی نزدیک‌تر کردن آن‌ها به مرز‌های روسیه صحبت کرده و پیشنهاد داد، ورشو با میزبانی از زرادخانه هسته‌ای آمریکا در اروپا در صورت مخالفت آلمان، با این کار موافقت کند.
به گزارش «آزادی»  جورجت موسبکر، فرستاده آمریکا به لهستان در توییتی نوشت: اگر آلمان خواستار کاستن از پتانسیل هسته‌ای و تضعیف ناتو است پس شاید لهستان که صادقانه به وظایف مالی خود عمل و ریسک‌های پیش روی جبهه شرقی ناتو را درک می‌کند بتواند از این پتانسیل هسته‌ای میزبانی کند.

این در حالی است که هنوز مقام‌های لهستان به این پیشنهاد موسبکر پاسخ نداده‌اند. پیشتر لهستان از ایده میزبانی از نظامیان متعارف آمریکایی استقبال کرده و وعده ایجاد یک به اصطلاح پایگاه "فورت ترامپ" برای این منظور و پرداخت هزینه‌های آن با اتکا به بودجه خودش را داده بود. روسیه که همواره با توسعه ناتو به سمت شرق و استقرار تسلیحات هسته‌ای در فاصله نزدیک به مرزهایش مخالفت کرده هنوز رسماً درباره این اظهارنظر‌ها واکنش نشان داده است.

اخیراً ریچارد گرنل، فرستاده واشنگتن به آلمان و مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا از برلین خواست همچنان از سلاح‌های هسته‌ای آمریکا که به عقیده او یک عامل بازدارنده در برابر روسیه چین و کره شمالی است میزبانی کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: