* شیوع بیماری کرونا در شوشتر بین مردان و زنان برابر است
پ
کد خبر : ۱۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ -15 May 2020
سرپرست علوم پزشکی شوشتر گفت: میزان شیوع بیماری کرونا در شهرستان شوشتر در بین زنان و مردان برابر است.
به گزارش «آزادی» مجتبی کلانتر اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های اپیدمیولوژیک (همه گیرشناسی) میزان شیوع بیماری کرونا در شهرستان شوشتر در مردان و زنان به طور تقریبی «برابر» است.

وی بیان کرد: در ابتدای شیوع بیماری میانگین سنی مبتلایان حدود ۵۴ سال بود، اما بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اپیدمیولوژی، میانگین سنی مبتلایان با توجه به افزایش نمونه‌گیری‌ها و پیدا کردن موارد مثبت در اطرافیان بیماران حدود یک دهه کاهش یافته و به ۴۳ سال رسیده است.

کلانتر افزود: از نظر فراوانی بیشترین بیماران در گروه سنی ۶۴ - ۴۵ سال قرار دارند که حدود ۳۳ درصد است، ولی در صورت محاسبه میزان بروز اختصاصی سنی، بیشترین خطر ابتلاء مربوط به گروه سنی بالای ۶۵ سال است.

وی تصریح کرد: میزان بهبود حاصل شده در میان بیماران مبتلا به کووید -۱۹ بالای ۸۵ درصد است که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ادامه داد: همچنین در بررسی موارد فوت شده نشان می‌دهد که ۱۰۰ درصد درگذشتگان حداقل یک بیماری زمینه‌ای بیماری‌های مزمن ریوی، بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت داشته‌اند که متأسفانه ۶۰ درصد از این افراد مبتلا به دیابت بودند.

وی در پایان عنوان کرد: از همه مردم درخواست می‌شود که همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و فقط در موارد ضروری از خانه خود خارج شوند؛ همچنین با شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و پرهیز از دید و بازدید‌ها و شرکت نکردن در مراسم‌ها، زمینه‌های ابتلاء به بیماری کرونا را در خود و اطرافیان به حداقل برسانند.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، شیوع ، کرونا ، شوشتر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: