* طرح صلح کرونا
پ
کد خبر : ۱۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ -15 May 2020
سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا پیشنهادی را در ارتباط با صلح میان ایران و آمریکا مطرح کرده است و در این ارتباط چارچوبی را ارائه داده است.
به گزارش «آزادی» ، «دایان فاینشتاین»، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا پیشنهادی را در ارتباط با صلح میان ایران و آمریکا مطرح کرده است.

این سناتور دموکرات طرح خود را «طرح صلح کروناویروس» نامیده است و هدف آن را جلوگیری از بی ثباتی بیشتر در جریان شیوع جهانی کرونا عنوان کرده است.

در این طرح، فاینشتاین دو روش و رویکرد را پیشنهاد کرده است:

نخست اینکه نشستی میان وزرای دفاع و خارجه دو کشور برای جلوگیری از جنگ برگزار شود و این نشست رو در رو احتمال وقوع گام‌های اشتباه منتهی به جنگ را کاهش خواهد داد.

در رویکرد و یا گام دوم سناتور دموکرات پیشنهاد داده است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران به صورت موقت و یا نسبی برداشته شود و واشنگتن از اعطای وام ۵ میلیارد دلار صندوق بین المللی پول به ایران موافقت کند و در عین حال سازوکار‌های نظارتی مانند آنچه در کانال تجارت بشردوستانه سوئیس وجود دارد، در این مسیر نیز به کار گرفته شود تا تهران نیز به کالا‌ها و اقلام بشردوستانه مورد نیاز دسترسی داشته باشد.

دایان فاینشتاین همچنین در پایان نتیجه گیری کرده است که این مباحث و مذاکرات منجر به یک چارچوب جامع در ارتباط با مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای ایران و مسائل منطقه‌ای و برنامه موشک‌های بالستیک ایران خواهد شد.

این چارچوب ادعایی سناتور دموکرات آمریکا در حالی عنوان شده است که با توجه به بدعهدی‌ها و عدم پای بندی آمریکا به توافقات خود در برجام، تهران هرگونه مذاکره بر سر توافق جدید را به شدت رد کرده و هرگونه توافقی را صرفاً در چارچوب برجام و در راستای بهره مندی از حقوق مسلم تهران عنوان کرده است.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، طرح ، صلح ، کرونا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: