* نیرو‌های حفتر بیمارستان مرکزی طرابلس را بمباران کردند
پ
کد خبر : ۱۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ -14 May 2020
نیرو‌های خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» بیمارستان مرکزی طرابلس را بمباران کردند.
به گزارش «آزادی»  مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که در بمباران بیمارستان مرکزی طرابلس و منطقه مسکونی طریق السور در مرکز پایتخت ۱۴ غیرنظامی زخمی شدند.

«البهول بن رمضان» مدیر بیمارستان مرکزی طرابلس گفت: چند بخش این بیمارستان از جمله گوش و حلق و بینی و پوست در این حمله دچار آسیب شدند و بیماران این بخش‌ها به بخش‌های دیگر منتقل شدند.

حملات به زیرساخت‌های درمانی شهر طرابلس درحالی صورت می‌گیرد که پیش‌تر سران نهاد‌های اصلی اقدامات بشردوستانه سازمان ملل متحد در یک بیانیه مشترک، به دلیل جنگ در لیبی سلامت و ایمنی کل جمعیت این کشور در معرض خطر است.

یبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیرو‌های ناتو که با هدف برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور این کشور روی داد، با بحران سیاسی گسترده‌ای رو به رو است و به ۲ دولت موازی در شرق با محوریت نیرو‌های ارتش ملی و فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و دولت مستقر در غرب لیبی با محوریت دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج تقسیم شده است.

اوضاع در لیبی بار دیگر از فروردین سال ۹۸ همزمان با دستور ژنرال حفتر به نیرو‌های تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شد.

امارات متحده عربی، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج در غرب لیبی هستند.

تاکنون تلاش‌های سازمان ملل متحد و برگزاری نشست‌های بین المللی از جمله نشست برلین در اوایل سال جاری میلادی با هدف حل بحران لیبی و رسیدن به آتش بس، نتیجه بخش نبوده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، بیمارستان ، طرابلس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: