* تعاملات بین‌المللی پسا کرونا در وزارت علوم طراحی شد
پ
کد خبر : ۱۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ -12 May 2020
قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل از طراحی پروژه‌های پساکرونا به منظور گسترش تعاملات علمی بین‌المللی خبر داد.
به گزارش «آزادی» حسین سالار آملی روز سه شنبه با اشاره به تعاملات بین المللی این وزارتخانه در روز‌های شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: برخی برنامه‌ها مانند اجرای ۱۵۰ پروژه مشترک میان استادان داخل کشور و استادان بین المللی در حال انجام است.

وی در این باره خاطرنشان کرد: در مدت این دو سه ماه که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، استادان داخل و بین المللی از طریق فضای مجازی با هم در تعامل هستند.

رییس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم به یک اقدام جدید این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: مقدمه یک تعامل پست کرونا در وزارت علوم در حال طراحی است و انتظار داریم تا دو هفته آینده برای تعاملات بین المللی علمی به مرحله عمل برسد.

سالار آملی با ارائه توضیحات بیشتر، افزود: به عنوان مثال وزارت علوم با دانشگاه‌های کشور ترکیه پروژه مشترکی را در دست اجرا دارد که بستر‌های آن در حال آماده سازی است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ادامه داد: بعد از ثبات نسبی و کنترل بیماری کرونا، این تعاملات آغاز می‌شود.

این مسوول وزارت علوم همچنین از طراحی پروژه‌های مشترک پست کرونا (پساکرونا) با کشور سوییس خبر داد و گفت: این پروژه‌ها که جزئیات آن در روز‌های آینده اعلام می‌شود، با کشور سوییس به جمع بندی رسیده است، اما منتظر مشخص شدن مجریان آن هستیم.

وی همچنین از برگزاری وبینار‌هایی با سفرای این کشور‌ها برای تداوم تعاملات علمی بین المللی خبر داد که در حال تدارک است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: