* ادعای «سوریه الآن» در مورد تروریست ها
پ
کد خبر : ۱۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ -12 May 2020
شبکه سوریه الآن روز سه شنبه با اشاره به حمله بامداد یکشنبه گذشته نیروهای تروریستی به مواضع ارتش سوریه در شمال غرب شهر حماه، ترکیه را مسئول این حمله دانست و افزود در این ارتباط آنکارا به باز کردن راه برای تروریست‌ها جهت انجام حمله به ارتش سوریه متهم است.
به گزارش «آزادی» این شبکه خبری در گزارشی به این نکته اشاره کرد که به رغم توافق انجام شده بین روسای جمهوری روسیه و ترکیه برای متوقف کردن درگیری‌ها در شمال سوریه، گروه‌های تروریستی اول هفته جاری به نیروهای ارتش سوریه در منطقه الغاب در شمال غرب شهر حماه حمله کردند.

استان حماه در جنوب استان حلب و شمال استان حمص واقع شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: این گروه‌های تروریستی که از شاخه‌های القاعده هستند بامداد یکشنبه با استفاده از بزرگراه بین‌المللی حلب - لاذقیه در امتداد پل شغور در غرب ادلب حملات گسترده‌ای را در جاده شهر الطنجره در دشت الغاب در شمال غرب حماه علیه نیروهای ارتش سوریه تدارک دیدند.

در این حملات گروه‌های تروریستی حراس الدین، انصار التوحید و حزب اسلامی ترکستانی حضور داشتند و بر اساس توافق انجام شده بین روسیه و ترکیه مقرر بود ترکیه آن‌ها را از مناطق کنترل شده بویژه از بزرگراه حلب - لاذقیه (ام ۴) دور کند.

در این پیوند منابع شبکه المیادین گزارش دادند که کاروان‌ گروه های تروریستی القاعده از اصلی‌ترین جاده‌های تحت نظارت ارتش ترکیه و از بزرگراه بین‌المللی یاد شده برای کوتاه کردن مسیر از سمت دشت الغاب برای انجام حمله به مواضع ارتش سوریه استفاده کردند.

این گروه‌های تروریستی در حملات خود علیه ارتش سوریه از انواع سلاح‌ها از جمله سلاح‌های سنگین برای پشتیبانی از نیروهای پیاده نظام خود استفاده کردند و در این راستا از بمب گذاران انتحاری برای باز کردن مسیر و پیشروی به سمت مواضع ارتش سوریه استفاده کردند که به همین دلیل در جاده روستای الطنجره به دلیل شدت حملات موشکی و خمپاره‌ای، شماری از نیروهای ارتش سوریه کشته و یا زخمی شده اند.

در همین حال ارتش سوریه با دفع حملات گروه‌های تروریستی که سعی در پیشروی به مکان‌های جدید داشتند، با حمله به مواضع آن‌ها مانع از استقرار این گروه‌های تروریستی در نقاط جدید مورد نظر آن‌ها در محور الطنجره شدند.

حمله مزبور در حالی انجام شد که ارتش سوریه هفته‌ها پس از اعلام آتش بس به آتش بس مورد اتفاق سوریه و ترکیه به طور کامل متعهد شده بود و همزمان تلاش‌های مکرری را برای انجام گشت‌های مشترک روسی و ترکی در بزرگراه حلب لاذقیه (ام ۴ ) انجام داد.

این گروه‌ها پیش از این اعلام کرده بودند که به توافق روسیه و ترکیه برای بازگشایی بزرگراه بین‌المللی حلب - لاذقیه پایبند نیستند زیرا بیشتر مناطق مجاور این بزرگراه به ویژه دشت الغاب و حومه غربی ادلب که انصار التوحید و حزب ترکستانی و خانواده هایشان در آن حضور دارند، تحت کنترل آن‌ها است.

حملات اخیر گروه های تروریستی نشان داد که ترکیه توانایی کنترل این گروه‌ها را ندارد که از آن‌ها حمایت می‌کند و ناقض بندهای توافق با روسیه و توافقنامه سوچی شده است و تلاش برای انجام گشت‌های مشترک که برای تامین امنیت و بازگشایی بزرگراه بین‌المللی حلب - لاذقیه را با شکست مواجه کرده است.

به گفته منابع میدانی، آنکارا مسئول حملات گروه‌های تروریستی القاعده به پایگاه‌های ارتش سوریه است زیرا اجرای آتش بس و عدم پیشروی نیروهای تروریستی در منطقه را متعهد شده است.

ناظران سیاسی با اشاره به اینکه حملات بامداد یکشنبه تروریست ها به ارتش سوریه از محور بزرگره حلب - لاذقیه (ام ۴) انجام شد و بر اساس توافق انجام شده با روسیه کنترل آن به صورت مشترک به ترکیه و روسیه واگذار شده است، آنکارا را مسئول این حملات می دانند.

ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را در شمال غرب این کشور و نزدیک مرزهای ترکیه تشکیل می دهد.

این استان در سال ۱۳۹۴ از سوی تروریست ها با حمایت همسایه شمالی سوریه اشغال شد و در ماه های گذشته ارتش سوریه موفق شد تا بخش های زیادی از آن را تا نزدیک شهر ادلب مرکز استان از اشغال تروریست ها خارج کند ولی ترکیه با اعزام نیرو مانع از پیشروی های ارتش سوریه شد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، ادعا ، تروریست ، ترکیه ، سوریه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: