* میزان بار حمل و نقل عمومی نباید افزایش یابد
پ
کد خبر : ۱۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ -11 May 2020
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران:
زالی با بیان اینکه در روز‌های اخیر بالغ بر ۱۶۷ درصد رشد ترافیکی را شاهد بوده ایم، گفت:طرح ترافیک به گونه‌ای طراحی شود که میزان بار حمل و نقل عمومی افزایش نیابد و متناوب سازی صورت بگیرد.
به گزارش «آزادی»، دکتر علیرضا زالی در گفت وگویی تلویزیونی با اشاره به در پیش رو بودن شب‌های قدر اظهار کرد: در این زمینه پروتکل‌ها در حال تهیه و رایزنی و انجام مراحل نهایی است که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از بازگشایی‌های اخیر در تهران برای اینکه بار کمتری به حمل و نقل عمومی تحمیل شود، طرح ترافیک لغو شد، خاطرنشان کرد: افزایش قابل توجهی در سطح شهر هم در زمینه آلودگی هوا و هم در زمینه ایجاد ترافیک به خصوص در مرکز شهر را شاهد بودیم و در روز‌های اخیر در مرکز شهر بالغ بر ۱۶۷ درصد رشد ترافیکی را شاهد بوده ایم.

زالی ادامه داد: برخی از تردد‌ها ممکن است ضروری نباشند و میزان تجمعات درون شهری می‌تواند ناوگان عمومی را با مشکلاتی روبه رو کند؛ یعنی جریان ترافیک ایجاد شده می‌تواند حمل و نقل عمومی را با چالش مواجه کند بنابراین تصمیم گرفته شد که طرح ترافیک به گونه‌ای در حوزه شورای عالی ترافیک طراحی شود که میزان بار حمل و نقل عمومی افزایش نیابد و متناوب سازی صورت بگیرد؛ یعنی کارمندان قبل از شروع طرح ترافیک بتوانند در محل کار حضور یابند و ساعات حضورشان تغییر یابد و خروج از طرح نیز مجاز شود و همچنین برای کادر درمانی این طرح آزاد باشد.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه بخشی از این طرح به مصوبات شورای شهر تهران نیاز دارد قرار شد که بخش‌های هزینه‌ای و تخفیف‌های آن برآورد شود و پس از تصویب شورای شهر احتمالاً پس از لیالی قدر این طرح اجرا شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: