* رییس کل بانک مرکزی: اجازه سفته‌بازی و پولشویی را نمی‌دهیم
پ
کد خبر : ۱۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳ -10 May 2020
رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: در مورد نظام پرداخت هم باید به سمت شفافیت بیشتر و مبارزه با پولشویی و سفته بازی در سیستم پولی کشور حرکت کنیم تا از ریال برای اینگونه کار‌ها استفاده نشود. در این راستا اقداماتی را از سال ۹۷ آغاز کردیم که نتایج آن در سال ۹۸ مشاهده شد و البته برای سال ۹۹ هم برنامه داریم و اجازه نمی‌دهیم از ریال و پول ملی برای پولشویی و سفته بازی استفاده شود.
به گزارش «آزادی»، عبدالناصر همتی در حاشیه نشست مدیران بانکی با معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: یکی از مسائل مورد بحث امروز مربوط به نظام بانکی در چهار محور سیاست‌های پولی، سیاست‌های اعتباری، سیاست‌های ارزی و نظام پرداخت بود که اقدامات انجام شده در سال ۹۸ و آنچه قرار است در سال ۹۹ انجام شود را تشریح کردیم.

وی ادامه داد: در مورد سیاست‌های پولی برای کنترل تورم و خنثی کردن آثار کسری بودجه، دولت حتما از طریق انتشار اوراق بدهی بخشی از آن را جبران خواهد کرد و برای آن تصمیم‌گیری هم شده است. همچنین در مورد کالا‌های ضروری و اساسی و حمایت از صادرات غیرنفتی و بازگشت ارز آن به چرخه اقتصاد توضیحاتی ارایه کردیم.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به سیاست‌های اعتباری گفت: یکی از نکات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری، تامین نقدینگی بویژه شرکت‌های کوچک و متوسط، صنایع پیشران، شرکت‌های دانش بنیان و نیز تامین سرمایه در گردش شرکت‌ها است که جزییات اقدامات را تشریح کردیم.

همتی تصریح کرد: در مورد نظام پرداخت هم باید به سمت شفافیت بیشتر و مبارزه با پولشویی و سفته بازی در سیستم پولی کشور حرکت کنیم تا از ریال برای اینگونه کار‌ها استفاده نشود. در این راستا اقداماتی را از سال ۹۷ آغاز کردیم که نتایج آن در سال ۹۸ مشاهده شد و البته برای سال ۹۹ هم برنامه داریم و اجازه نمی‌دهیم از ریال و پول ملی برای پولشویی و سفته بازی استفاده شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: