* جزئیات فوت ۲ نفر در زلزله شدید تهران از زبان آقای استاندار
پ
کد خبر : ۱۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ -08 May 2020
استاندار تهران با اشاره به زلزله بامداد امروز (جمعه) استان اعلام کرد: ۲ نفر از شهروندان دماوندی و تهرانی بر اثر اضطراب و استرس و هنگام فرار از خانه (بر اثر ضربه مغزی) از این حادثه جان خود را از دست دادند.
به گزارش «آزادی» انوشیروان محسنی بندی پی روز جمعه در گفت: وگوی تلویزیونی اظهار داشت: در حادثه زلزله بامداد امروز یک سالمند مرد در گیلاوند هنگام فرار از خانه و یک خانم ۲۱ ساله بر اثر ترس و اضطراب جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: مصدومان زلزله به استثنای ۲نفر که در بیمارستان هستند مابقی سرپایی مدا و مرخص شدند.

استاندار تهران با ابراز امیدواری که هیچ خسارت مالی ناشی از زلزله در استان نداشته ایم تاکید کرد: در ابتدای وقوع زلزله تیم‌های اورژانسی، خدماتی، امدادی و هلال احمر وارد کار و در محدوده مشا (کانون زلزله) حضور دارند.



وی ادامه داد: تا کنون ۲ هزار ۶۰۰ نفر تیم اورژانسی و ۶اکیپ هلال احمر به روستا‌های دماوند و همچنین تمامی دستگاه‌های راهداری و آتش نشانی نیز حضور داشته و در این خصوص مشکل خاصی برای شهروندان گزارش نشده است.

محسنی بندپی با بیان اینکه شاهد ۴۰پس لرزه در تهران بوده ایم، گفت: تفکر اولیه این بود که زلزله از ۲.۹ به ۵.۱ شاید افزایش یابد، آنچه مهم بود آمادگی تیم‌های امداد و نجات است.

وی اضافه کرد: مکان‌های اضطراری برای اسکان موقت، انبار‌های مواد غذایی برای تغذیه در این شرایط، مخازن ذخیره آب در مناطق مختلف استان در صورت قطع انشعابات آمادگی آب رسانی را خواهند داشت.

استاندار تهران تصریح کرد: با همکاری وزارت ورزش و جوانان ۱۷ مکان ورزشی روباز استان برای اسکان موقت در‌های آن‌ها باز شده که این نشان از آمادگی کامل در چنین شرایطی است.

محسنی بندپی از راه‌اندازی امداد پهپادی برای زلزله‌زدگان در شهر تهران خبرداد و گفت: به دنبال راه‌اندازی امداد پهپادی، راه اندازی اپلیکیشن آموزشی شهروند آگاه و اتمام پروژه ساخت بیمارستان‌های ناتمام هستیم.

وی بیان کرد: وقوع زلزله بیشتر در دمادم صبح و نیمه شب رخ می‌دهد و پرواز هوایی و هلیکوپتر کمتر بوده که می‌توان از امداد پهبادی بهره برد.

استاندار تهران ادامه داد: با توجه به ویژگی، تراکم جمعیت و ساختمان‌های بلند مرتبه در کلان شهر تهران ساخته شده می‌بایست اقدامات ویژه‌ای در جهت مقابله با اینگونه پدیده‌ها داشته باشیم.

زلزله بامداد امروز (جمعه) با قدرت ۵.۱ ریشتری در ۷ کیلومتری گسل مشا و ۶ کیلومتری شهر دماوند رخ داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: