* آقای مطهری حالا چرا؟/ مجلس مشغول کارهای نمایشی است که می‌داند به ثمر نمی‌رسد
پ
کد خبر : ۱۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ -06 May 2020

به گزارش آزادی، موتور مجلس دهم در هفته‌های پایانی تازه به کار افتاده است. انگار نه انگار این همان مجلسی بود که بررسی بودجه را به بهانه کرونا به نهاد دیگری سپرده و کرکره مجلس را پایین کشید. آقایان نماینده رو دور تند کار می‌کنند، از اصلاح قانون انتخابات نگذشته وارد اصلاح آیین نامه برای انتخاب اعضای حقوقدان شورای نگهبان می‌شوند، بعد از آن هم نطق آتشین علی مطهری!
سوال اینجا است که وکلای ملت تا حالا کجا بودند و چرا در چهار سال گذشته اینطور عمل نکردند؟ روشن است که اقدامات اخیر به نتیجه عملی نمی‌رسد اما بی عملی در هفته‌های پایانی هم پذیرفته نیست.بر این اساس باید دید که عملکرد صحیح در روزهای آخر مجلس چیست؟


ناصر قوامی، نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با «آزادی» گفت: «نمایندگان مجلس دهم بعد از ردصلاحیت گسترده در اسفند 98 فهمیدند که مشکل از کجا است. برای همین هم خواستند که قانون انتخابات را اصلاح کنند. این امر البته ضروری است و باید حتما یک مرجع تظلمی برای نمایندگان متهم به عدم التزام عملی به اسلام وجود داشته باشد اما این کارها به ثمر نمی‌رسد. ما در مجلس ششم هم که دولت لایحه داده بود این قانون را اصلاح کردیم اما شورای نگهبان زیر بار نرفت. این بار هم همین طور می‌شود و شورای نگهبان زیربار نمی‌رود. البته این‌نمایندگان چون رد صلاحیت شده‌اند به فکر اصلاح افتاده‌اند و دیر هم است. باید در سال‌های اول مجلس اقدام می‌کردند، اگرچه در همان وقت هم اگر اقدام می‌شد، شورای نگهبان نمی‌پذیرفت».


وی با اشاره به طرح مساله ضرورت استیضاح وزیر کشور به خاطر حوادث آبان 98 توسط علی مطهری، گفت: « من در کمال ادب به آقای مطهری عرض می‌کنم که حالا چرا؟! من در همان اوایل وزارت آقای فضلی گفتم که او صلاحیت وزارت ندارد. اتفاقاتی که افتاد هم این را ثابت کرد. اتفاقاتی که در دو سال اخیر در ایران افتاد در هر کشور خارجی رخ داده بود وزیر استعفا می‌داد یا برکنار می‌شد. متاسفانه در ایران اما آقای فضلی که معلوم نیست به کجا وصل است بر سر پست خود مانده است. به آقای مطهری هم باید گفت که دیگر دیر شده است. باید آن زمان که زمان و قدرت داشتید این کار را می‌کردید. به نظر من آقای فضلی بزرگترین ضربه را به کشور زد. در همین ماجرای کرونا اگر بهتر عمل می‌کرد این همه فاجعه رخ نمی‌داد.یا در آبان ماه اگر تدبیر درستی در کار بود این همه افراد کشته نمی‌شدند و بی‌تدبیر وزیر کشور سبب شد که عده‌ای بیگناه کشته شوند. البته اینکه چرا روحانی او را برکنار نمی‌کند، خودش می‌داند».


این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به اینکه در هفته‌های پایانی زمان و امکان اقدام مناسب در مجلس وجود ندارد، عملکرد مناسب چیست؟ باید چطور عمل کنند که هم کار کرده باشند و هم اقدامات نمایشی انجام نداده باشند؟ گفت: « نماینده مجلس دهم بی‌خاصیت‌ترین نمایندگان ادوار مجلس بودند، البته مجلس یازدهم از این ها هم بدتر خواهند بود. این‌ها در طول مجلس کاری انجام ندادند و در هفته های آخر هم نمی‌توانند کاری کنند. برای همین شاهد حرکات نمایشی هستیم که خودشان هم می‌دانند به نتیجه نمی‌رسد».

برچسب ها: علی مطهری ، آبان 98
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: