* پیامد‌های کرونا در انگلیس؛ زنگ خطر فقر به صدا درآمد
پ
کد خبر : ۱۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ -01 May 2020
نتایج بیشتر تحقیق‌ها و پژوهش‌های انجام شده توسط نهاد‌های خیریه و حقوق‌بشری در انگلیس نشان می‌دهد، میلیون‌ها خانوار در این کشور بخش مهمی از درآمد خود را در نتیجه بحران ویروس کرونا از دست داده و در فقر زندگی می‌کنند.
به گزارش «آزادی» ، ۷.۹ میلیون خانوار انگلیسی (۲۸ درصد جمعیت) از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این کشور با مشکلات شدید مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. آن‌ها شامل افراد شاغلی‌اند که به‌صورت موقت خانه‌نشین شده و درآمد خود را از دست داده، یا خویش‌کارفرمایانی هستند که بیکار یا بخش عمده درآمدشان کم شده است.

دولت انگلیس برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا ۳۳۰ میلیارد پوند اعتبار تخصیص داده است.
براساس این طرح، دولت علاوه بر اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به شرکت‌های تجاری، تا سقف ۸۰ درصد و حداکثر ۲ هزار و ۵۰۰ پوند از حقوق افراد شاغل را پرداخت می‌کند. با این حال تحقیقات بنیاد زندگی استاندارد نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفری که بر اثر کرونا دچار مشکلات مالی شده‌اند، ۴ نفر تصور می‌کنند سهمی در این طرح ندارند.

یافته‌های این موسسه انگلیسی همچنین بیانگر آن است که نیمی از خانوار‌ها در این کشور نگران وضعیت مالی خود در دوران شیوع کرونا هستند و ۷.۷ میلیون خانوار انتظار دارند درآمدشان در سه ماه آینده کاهش یابد. این در حالیست که از هر ۵ خانوار، یک خانوار برای پرداخت خرید اقلام ضروری به استفاده از کارت‌های اعتباری روی آورده‌اند.

براساس این گزارش‌ها، برخی از خانواده‌ها در انگلیس برای سیر کردن شکم فرزندان‌شان، به خود گرسنگی می‌دهند.
شبکه بی‌بی‌سی امروز (جمعه) از خانواده‌ای با چهار فرزند بین سنین ۲ تا ۱۳ ساله روایت کرد که باید به سختی با کمک هزینه ۳۰ پوند در هفته از سوی دولت شکم خود را سیر کنند. در حالی که قیمت مواد غذایی در انگلیس از زمان شیوع ویروس کرونا افزایش قابل توجهی را تجربه کرده، خوراک معمول این خانواده انگلیسی ۳۰ عدد تخم‌مرغ به بهای ۵ پوند است تا بتوانند هفته را سپری کنند.

تحقیقات موسسه نظرسنجی یوگوو نشان می‌دهد، بیش از ۴۰۰ هزار نفر در پایتخت انگلیس به دلیل بحران کرونا گرسنه می‌مانند.
بر اساس این تحقیقات، ۱۸ درصد از شهروندان لندن معادل ۱.۲ میلیون نفر گفته‌اند که دست‌کم یک خانوار از خانواده آن‌ها حجم مصرف مواد خوراکی خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده یا حذف کرده است.

هم زمان، نهاد‌های خیریه از هجوم مردم به بانک‌های غذا خبر داده و هشدار داده‌اند بحرانی که کرونا در این زمینه ایجاد کرده، پس از پایان شرایط قرنطینه ادامه‌دار خواهد بود.
دو موسسه خیریه بزرگ انگلیس به نام‌های بنیاد غذا و تراسل از دولت خواسته‌اند تا روند اداری رسیدگی به تقاضا‌ها برای دریافت کمک‌هزینه‌های معیشتی را کاهش داده و هرچه سریع‌تری پول نقد در اختیار نیازمندان قرار دهد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفته، احتمال دارد در نتیجه شیوع ویروس کرونا در جهان، ۵۰۰ میلیون نفر فقیر شوند.
وی روز جمعه همچنین درباره «نبود همبستگی کافی» با کشور‌های در حال توسعه در جهان هشدار داد و خواستار ایجاد این همبستگی شد.

دبیرکل سازمان ملل با ذکر اینکه ابزار‌های لازم برای مقابله با ویروس کرونا «باید در همه جا و در دسترس همه باشد» خواستار آماده‌سازی یک بسته کمک مالی برای همه کشور‌ها به ارزش حداقل ۱۰ درصد از کل اقتصاد جهانی شد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، کرونا ، انگلیس ، فقط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: