* نارضایتی انگلیسی‌ها از واکنش کند دولت به بحران کرونا
پ
کد خبر : ۱۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ -01 May 2020
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر مردم انگلیس واکنش دولت «بوریس جانسون» نخست وزیر به کرونا را «بسیار کند» ارزیابی می‌کنند.
به گزارش «آزادی» ، اکثر مردم انگلیس فکر می‌کنند که دولت «بوریس جانسون» به اندازه کافی سریع در بحران کرونا عمل نکرده است. از سوی دیگر نخست وزیر معتقد است که او همه کار را به درستی انجام داده است.

نظرسنجی جدید موسسه «ایپسوس موری» نشان می‌دهد دو سوم انگلیسی‌ها معتقدند که دولت در لندن خیلی طولانی صبر کرده است تا محدودیت‌های اجتماعی را اجرا کند.
بر این اساس ۶۶ درصد انگلیسی‌ها معتقدند که دولت خیلی مردد عمل کرده است. این در حالی است که در نظرسنجی دو هفته پیش، این نسبت ۵۷ درصد بود. نظرسنجی اخیر بین ۲۴ تا ۲۷ آوریل (پنجم تا هشتم اردیبهشت)، انجام شده و در جریان آن از حدود یک هزار بزرگسال انگلیسی مصاحبه شده است.
با وجود انتقاد‌های موجود نخست وزیر «بوریس جانسون» از اقدامات دولتش دفاع می‌کند. این سیاستمدار محافظه کار روز گذشته (پنج شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود گفت: ما کار درست را در زمان مناسب انجام دادیم. جانسون پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و بهبودش، دیروز برای اولین بار در این کنفرانس شرکت کرد.
وی پس از استراحت چند هفته‌ای روز دوشنبه گذشته به کرسی دولت در خیابان داونینگ بازگشت.

به گفته وی این کشور اکنون قله همه گیری را پشت سر گذاشته است. تعداد آلودگی‌های جدید به آرامی کاهش می‌یابد و این اکنون در تعداد قربانیان نیز مشهود است.
هر چند آمار‌های موجود خلاف این ادعا را ثابت می‌کند. انگلیس اکنون کشوری است که دومین کانون کرونا در اروپا به شمار می‌رود.

آمار‌های انگلیس روز چهارشنبه به طرز چشمگیری افزایش یافت، زیرا تا این روز مرگ و میر در خانه‌های سالمندان و خانواده‌های شخصی محاسبه نشده بود.
تا عصر چهارشنبه، ۲۶ هزار و ۷۰۰ مرگ و میر ناشی از این بیماری ثبت شده بود و فقط در ایتالیا تعداد بیشتری وجود داشت.

ویروس کرونا تا زمان مخابره خبر ۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۶۴۳ نفر از اتباع ۲۱۰ کشور جهان را مبتلا کرده و ۲۳۴ هزار و ۱۲۳ نفر نیز بر اثر آن فوت کرده اند.

امریکا با یک میلیون و ۹۵ هزار و ۲۱۰ نفر مبتلا به کرونا و ۶۳ هزار و ۸۶۱ نفر فوت در رتبه اول جهانی قرار دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: