* شرکت هواپیمایی ایرلندی ۳ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند
پ
کد خبر : ۱۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ -01 May 2020
رئیس شرکت هواپیمایی «رایان‌ایر» ایرلند اعلام کرد، به دلیل مشکلات مالی ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹، سه هزار نفر از کارکنان این هواپیمایی را اخراج می‌کند.
به گزارش «آزادی» «مایکل اولری» اظهار کرد: بیشتر این افراد از میان خلبانان و خدمه پرواز گزینش شده و حقوق سایر کارکنان نیز ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.
وی افزود: این شرکت شماری از دفاتر خود در اروپا را تا زمانی که وضعیت مسافرت‌های هوایی به عالیت عادی برگردد، تعطیل می‌کند.

رئیس رایان‌ایر همچنین گفت: همه پرواز‌های این شرکت ایرلندی دست‌کم تا ماه ژوئیه (تیر/مرداد) معلق خواهد ماند. او پیش‌بینی کرد که تعداد مسافران این شرکت تا دو سال دیگر به حالت عادی بازنخواهد گشت.

رایان ایر که به پرواز‌های ارزان قیمت معروف است، به ۳۷ کشور پرواز دارد و سالیانه نزدیک به ۱۵۰ میلیون مسافر را جابجا می‌کند. اولری پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰۰ میلیون مسافر جابه‌جا خواهد کرد.

صنایع هواپیمایی در جهان به دنبال کاهش مسافرت‌های هوایی بر اثر شیوع ویروس کرونا، با مشکلات اقتصادی بسیار زیادی مواجه شده است.

مالک شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز نیز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که ۱۲ هزار نفر از کارکنان خود را برای تعدیل ضرر‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا که دامنگیر این هواپیمایی شده اخراج می‌کند.
این شرکت هشدار داد، سال‌ها طول می‌کشد تا تقاضای مسافرت از این شرکت به سطح سال ۲۰۱۹ برسد.

بریتیش ایرویز از اواسط فروردین همه پرواز‌های خود در فرودگاه «گاتویک» لندن را به دلیل محدودیت سفر در دنیا پس از شیوع «ویروس کرونا» به حالت تعلیق درآورد. در فرودگاه هیترو لندن که اصلی‌ترین فرودگاه کشور به شمار می‌رود نیز پرواز‌های کمی در جریان است.

بریتیش ایرویز اعلام کرده که در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ (۱۰ دی ۹۸ تا ۱۰ فروردین ۹۹) ۵۳۵ میلیون یورو ضرر کرده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته میلادی ۱۳۵ میلیون یورو سود کرده بود.
نتایج تحقیقات انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی که اوایل فروردین منتشر شد، نشان می‌دهد که صنایع هوایی انگلیس بیشتر از سایر کشور‌های اروپایی در معرض ورشکستگی قرار دارد. در این گزارش پیش‌بینی شده که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس امسال حدود ۱۸ میلیارد پوند زیان خواهند دید.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: