* افزایش متقاضیان دریافت حقوق بیکاری در آمریکا
پ
کد خبر : ۱۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ -01 May 2020
اقتصاد آمریکا در حالی با شدیدترین بحران در مدت ۹۰ سال گذشته روبه‌روست که به‌تازگی شاهد ثبت‌نام بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دیگر برای دریافت حقوق بیکاری بوده است.
به گزارش «آزادی»، شمار افرادی که طی شش هفته گذشته و از زمان آغاز اعمال محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده درخواست دریافت حقوق بیکاری کرده اند، به ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است. این رقم بیش از مجموع جمعیت دو کلان‌شهر نیویورک و شیکاگو است.

پیشتر اعلام شده بود که ۲۶.۵ میلیون آمریکایی برای استفاده از مزایای بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.

آمار‌ها حاکی است که هم اکنون یک ششم نیروی کار در آمریکا، بیکار شده اند.

برخی از مردم آمریکا می‌گویند که هنگام تلاش برای ثبت‌نام در سامانه بیکاری با قفل شدن سامانه و یا اختلال در خطوط تلفن به دلیل هجوم درخواست‌کنندگان مواجه شده‌اند.

اقتصاددانان پیش بینی می‌کنند که نرخ بیکاری ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) در آمریکا به ۲۰ درصد رسیده باشد.

این رقم از زمان رکود بزرگ اقتصادی در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی بی سابقه است. نرخ بیکاری در آمریکا در اوج رکود بزرگ اقتصادی در سال ۱۹۳۳ به ۲۵ درصد رسید.

از سویی، دولت فدرال ایالات متحده تخمین می‌زند که اقتصاد این کشور در سه ماهه نخست سال جاری، ۴.۸ درصد کوچک شده باشد. این رقم از زمان بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون، بی سابقه است.

از سویی پیش بینی می‌شود که اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری تا ۴۰ درصد کوچک شود؛ رقمی که از زمان ثبت آمار رشد اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم تاکنون بی سابقه است.

فعالیت بسیاری از کسب و کار‌ها در آمریکا به دلیل محدودیت‌های اجرا شده برای جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر کووید – ۱۹ متوقف شده است.

هرچند فرمانداران برخی ایالت‌های آمریکا تصمیم به لغو محدودیت‌ها گرفته اند، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از شهروندان همچنان به دلیل شیوع ویروس کرونا، حاضر به ازسرگیری برخی فعالیت‌ها مانند حضور در مراکز خرید، سفر کردن و موارد مشابه دیگر نیستند.

ویروس کرونا تا زمان مخابره خبر ۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۶۴۳ نفر از اتباع ۲۱۰ کشور جهان را مبتلا کرده و ۲۳۴ هزار و ۱۲۳ نفر نیز بر اثر آن فوت کرده اند.

امریکا با یک میلیون و ۹۵ هزار و ۲۱۰ نفر مبتلا به کرونا و ۶۳ هزار و ۸۶۱ نفر فوت در رتبه اول جهانی قرار دارد.

کمبود زیرساخت‌های بهداشتی و مراکز درمان برای بیماران کرونا از علل شیوع این بیماری در امریکاست.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: