* هشدار رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به آشوب‌طلبان
پ
کد خبر : ۱۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ -29 April 2020
«شیخ عبدالامیر قبلان» رئیس «مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان»، اقدام آشوب‌طلبانی که در جریان اعتراض‌های خیابانی در این کشور به نیرو‌های انتظامی و ارتش حمله‌ور شدند را محکوم کرد و به عوامل آن هشدار داد.
به گزارش «آزای» ، فرماندهی ارتش لبنان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد در نتیجه شورش‌هایی که شب گذشته در طرابلس و برخی نقاط دیگر رخ داد، ۸۱ نفر از پرسنل نظامی از جمله ۶ افسر زخمی شدند و یگان‌های ارتش ۱۹ نفر را به دلیل پرتاب مواد منفجره، پرتاب سنگ به گشت‌های نظامی و ایجاد جبهه‌های شورش، آتش زدن بانک‌ها و تعدادی از دستگاه‌های خودپرداز دستگیر کردند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان این کشور در این زمینه تاکید کرد که ارتش اکنون در معرض تهدیدات داخلی و خارجی قرار دارد و سربازان و افسران ارتش و نیرو‌های امنیتی لبنان وظیفه ملی و مهم حفظ امنیت، تأمین ثبات و اطمینان شهروندان از حفظ اموال خصوصی و عمومی را بر عهده دارند و در این راه ایثار و فداکاری می‌کنند.

وی افزود: کسانیکه به این پاسداران میهن در جریان تظاهرات و ناآرامی‌ها آسیبی می‌رسانند، از جمله آشوب‌طلبان و فتنه‌گرانی هستند که خود را در میان تظاهرکنندگان پنهان کرده‌اند و در قالب اعتراض به وضعیت معیشتی، دست به این تحرکات می‌زنند.

شیخ قبلان یادآور شد که مطالبات مردمی حقی است که باید از مسیر صلح‌آمیز انجام شود و ما به این شکل از آن حمایت و کاملاً با فریاد‌های مردمی که از غارتگران بودجه عمومی و مسوولان سقوط اقتصادی کشور ناراضی هستند، همراهی و همبستگی می‌کنیم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت که نیرو‌های ارتش حافظ امنیت و ثبات کشور هستند و هرگونه حمله به آنان تعرض به همه لبنانی‌ها محسوب می‌شود.

این روحانی بلند پایه لبنانی خواستار حفظ بصیرت و آگاهی مردم این کشور در مقابل دسیسه‌ها و فتنه‌ها شد و افزود: ما از اقدامات دولت برای مهار فروپاشی اقتصادی و مبارزه همه‌گیر با فساد اقتصادی و بازگرداندن پول‌های دزدیده شده و ثبات قیمت ارزش پول ملی حمایت می‌کنیم.

در جریان اعتراض‌های خیابانی در برخی مناطق لبنان تعدادی از کسانیکه در بین معترضان بودند به سمت نیرو‌های انتظامی و ارتش که مشغول حفظ امنیت و آرامش مناطق محل ماموریت خود بودند، سنگ و بمب‌های دست‌ساز پرتاب کردند که در جریان درگیری و حملات برخی معترضان در خیابان‌ها به پلیس و نیرو‌های ارتش لبنان، تعدادی از این نیرو‌ها زخمی شدند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: