* لزوم همکاری مردم برای جبران کاهش ذخایر خونی
پ
کد خبر : ۱۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ -29 April 2020
کرمان مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: نیاز است همه مردم و نهاد‌ها همانطور که در روز‌های اوج کرونا نگذاشتند مراکز درمانی و بیماران نیازمند خون با مشکل مواجه شوند، در ایام ماه مبارک رمضان نیز به فکر بیماران نیازمند خون باشند و با حضور در مراکز اهدای خون کاهش ذخایر خونی را جبران کنند.
به گزارش «آزادی» دکتر"روح الله میرزائی" درباره وضعیت ذخایر خونی استان کرمان اظهار کرد: بحران کرونا باعث کاهش شدید اهداکنندگان خون در استان کرمان شده بود و حدود ۴۰ درصد کاهش اهداکننده خون داشتیم.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و با همت مردم، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی تا حدودی کمبود جبران، مشکل رفع و وضعیت ذخایر خونی بهتر شد.

میرزائی در ادامه بیان کرد: هر ساله در ماه مبارک رمضان کاهش اهدای خون را داشته ایم، اما امسال با وجود کرونا وضع بدتر شده و با کاهش شدید اهداکنندگان خون و کاهش ذخایر خونی مواجه هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: نیاز است همه مردم و نهاد‌ها همانطور که در روز‌های اوج کرونا نگذاشتند مراکز درمانی و بیماران نیازمند خون با مشکل مواجه شوند، در ایام ماه مبارک رمضان نیز به فکر بیماران نیازمند خون باشند و با حضور در مراکز اهدای خون کاهش ذخایر خونی را جبران کنند.

وی با اشاره به فعال بودن پایگاه‌های انتقال خون بعد از زمان افطار افزود: در کرمان پایگاه مرکزی از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و عصر از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ پذیرای اهداکنندگان خون است.

میرزائی بیان کرد: همچنین پایگاه رفسنجان علاوه بر فعالیت در شیفت صبح، روز‌های دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ نیز فعال است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: پایگاه انتقال خون آزادی کرمان نیز در روز‌های فرد از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه فعال است.

وی اظهار کرد: افراد روزه دار برای اهدای خون مشکلی نخواهند داشت و طی سال‌های گذشته تاکنون مشکل خاصی برای روزه دارانی که خون اهدا کرده اند به وجود نیامده است ضمن اینکه اگر روزه داران نگرانی دارند، می‌توانند بعد از افطار خون اهدا کنند.

میرزائی در پایان بیان کرد: در حال آماده کردن فضا برای دریافت پلاسمای خون بهبود یافتگان بیماری کرونا هستیم که طی روز‌های آینده فراهم می‌شود و فراخوان می‌کنیم تا از پلاسمای بهبودیافتگان برای درمان بیماران دارای مشکلات حاد استفاده کنیم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: آزادی ، لزوم ، همکاری ، ذخایر ، خون
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: