* تمایل ونزوئلا به استفاده از تجربیات کرونایی ایران
پ
کد خبر : ۱۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ -26 April 2020
معاون وزیر بهداشت ونزوئلا تمایل خود را نسبت به دریافت و بهره برداری از تجربیات موفق ایران در زمینه مهار کووید ۱۹، ابراز کرد.
 به گزارش «آزادی» جلسه ویدئوکنفرانس نمایندگان وزرای بهداشت ایران و ونزوئلا صبح یکشنبه با حضور محسن اسدی لاری مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت و خانم ماریا گابریلا میکویلارنو معاون وزیر بهداشت ونزوئلا، برگزار شد.

متعاقب گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور دو کشور، مبنی بر به اشتراک گذاشتن تجارب هریک از دو کشور در زمینه بیماری کرونا، طرفین ضمن تبادل آخرین اطلاعات در خصوص اقدامات به عمل آمده و مقابله با شیوع بیماری ویروس کرونا، اقدامات صورت گرفته جهت پیشگیری از شدت شیوع بیماری ویروس کرونا و تحریم‌های یک جانبه از سوی امریکا بر دو کشور مورد بحث و مذاکره قرار دادند.

تشریح اقدامات ایران در زمینه مقابله با کرونا

در این نشست، محسن اسدی لاری مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت کشورمان، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص مدیریت کلان بیماری در سطح کشور در قالب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و کمیته‌های مربوطه در سراسر کشور از جمله، تقویت و راه اندازی شبکه‌های آزمایشگاهی تشخیصی، طرح بسیج ملی کرونا و فاصله گذاری هوشمند، راه اندازی اپلیکیشن و نیز سامانه خود اظهاری و سایر فرایند‌های رصد نمودن وضعیت سلامت مردم، ساماندهی و بهره مندی از ظرفیت نیرو‌های داوطلب مردمی در طرح فاصله گذاری هوشمند و توزیع اقلام و نیز حمایت از افراد آسیب پذیر و یا سالمند، فعالیت‌های موفق در تولید کیت تشخیصی و اقلام حفاظتی، انجام آزمایشات بالینی جهت تولید شش محصول دارویی و پنج روش درمانی دیگر از جمله پلاسما و سلول‌های بنیادی (STC) اشاره کرد.

تمایل ونزوئلا به دریافت تجربیات ایران در زمینه مهار کرونا

در ادامه خانم ماریا گابریلا میکویلارنو، معاون وزیر بهداشت ونزوئلا تمایل خود را نسبت به دریافت و بهره برداری از تجربیات موفق ایران در زمینه مهار کووید ۱۹، ابراز کرد.

وی در ادامه، به دستاورد‌های ایران در زمینه مقابله با کرونا، ساماندهی راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه‌های متعدد و اجرای طرح غربالگری کرونا و راه اندازی سامانه آموزش مجازی اشاره کرده و خواستار همکاری بیشتر دو کشور در زمینه مقابله با شیوع کرونا شد.

در ادامه این گفتگو، سایر مدیران از بخش‌های مختلف وزارت بهداشت از جمله مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر، بیماری‌های واگیر و انستیتو پاستور ایران نیز توضیحاتی را در مورد اقدامات موفق در کنترل بیماری ارائه دادند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: