* ۱۰۰ نامه رؤسای دانشگاه‌ها به رؤسای دانشگاه‌های بزرگ جهان
پ
کد خبر : ۱۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ -26 April 2020
به‌گفته قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با نامه ۱۰۰ رؤسای دانشگاه‌های ایران برای دانشگاه‌های غیرایرانی درباره تحریم‌های ظالمانه جهانی علیه ایران در موضوع مقابله با بیماری کرونا، جنبش دعوت نخبگان جهان علیه اقدام ضدحقوق بشری آمریکا به‌راه افتاد.
به گزارش «آزادی»  حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی، با اشاره به عزم ملی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه جهانی علیه ایران در موضوع مقابله با بیماری کرونا، از ابتکار آنان برای تبادل نظر با همتایان خارجی خود و جامعه فرهیخته جهانی خبر داد.

سالار آملی اظهار داشت: به‌دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹، درصدد برآمدیم تا از توانمندی و ظرفیت‌های علمی جهانی برای تشخیص، مقابله و مبارزه با این بیماری و بیان ظلم مضاعف بر مردم کشورمان با توجه به تحریم‌ها استفاده کنیم.


وی افزود: از این رو، ضرورت دانستیم که جنبش نخبگانی علیه این اقدام ناشایست و ضدحقوق بشری بسیج شده و نخبگان جهان را به همکاری بیشتر دعوت کند، لذا ارسال نامه رؤسای دانشگاه‌های کشور به همتایان غیرایرانی که با آن‌ها تفاهم‌نامه همکاری دارند، مدنظر قرار گرفت.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل ادامه داد: هدف از این مکاتبات، باز کردن باب گفتگو میان محققان و دانشمندان جهانی است تا ضمن توجه به معضلات علمی، بخش دیگری از مشکلات را که تحت عنوان تحریم با آن روبه‌رو هستند، نیز مدنظر قرار دهند و خوشبختانه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشورمان از این پیشنهاد استقبال خوبی کردند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ نامه از طرف رؤسای دانشگاه‌ها برای همتایان غیرایرانی صادر شده است. مخاطبان این نامه‌ها علاوه بر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، اتحادیه‌هایی هستند که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشورمان عضو آن‌ها می‌باشند.

وی با تشکر از رؤسای دانشگاه‌های ارسال‌کننده، تصریح کرد: تاکنون نامه‌هایی از سوی رؤسای دانشگاه‌های تربیت مدرس، امام خمینی (ره)، فنی و حرفه‌ای، کاشان، ارومیه، صنعتی شریف و پژوهشگاه‌های رنگ و پلیمر و پتروشیمی ارسال شده است، این روند ادامه دارد و بدون تردید در آینده شاهد انتشار گسترده‌تر آن خواهیم بود.
منبع: تسنیم
برچسب ها: آزادی ، تجریم ، دانشگاه ، نامه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: