* لیبی مدعی سرنگون کردن ۴ پهپاد ترکیه شد
پ
کد خبر : ۱۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ -26 April 2020
نیرو‌های موسوم به "ارتش ملی لیبی" امروز (یکشنبه) ادعا کردند که در ۲۴ ساعت گذشته چهار پهپاد ترکیه را سرنگون کرده‌اند.
به گزارش «آزادی» ، ارتش ملی لیبی که تحت فرماندهی "خلیفه حفتر" فرمانده ارتش شرق لیبی قرار دارد، افزود: چهارمین پهپاد سرنگون شده قصد حمله به یک پایگاه نظامی در جنوب غرب طرابلس پایتخت لیبی را داشت. دو پهپاد ترکیه در "بوقرین" و"الوشکه" در شرق "مصراته" و یک پهپاد دیگر در منطقه "وادی دینار" در شهر "بنی ولید" سرنگون شده است.

لیبی از زمان سرنگونی "معمر قذافی" دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد. "دولت وفاق ملی" به ریاست "فایز السراج" در طرابلس (غرب لیبی) مستقر است که در جهان و سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش این کشور کنترل امور را در آن منطقه در دست گرفته است.

امارات، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج هستند که در غرب این کشور مستقر است و از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است.

نیرو‌های ژنرال حفتر ماه‌ها است که با حمایت متحدین خارجی خود برای تصرف طرابلس پایتخت لیبی به مواضع نیرو‌های دولت وفاق ملی حمله می‌کنند، ولی نه تنها تاکنون موفقیتی کسب نکرده‌اند، بلکه با شکست نیز مواجه شده‌اند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، لیبی ، ترکیه ، پهباد ، مدعی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: