* آخرین خبر‌ها درباره سلامتی «کیم»
پ
کد خبر : ۱۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ -25 April 2020
چین یک تیم پزشکی برای رسیدگی به شرایط رهبر کره شمالی به این کشور اعزام کرده و این موضوع احتمالا بی ارتباط با وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی نیست.
به گزارش «آزادی» سه منبع آگاه به رویترز خبر دادند که چین تیمی شامل کارشناسان پزشکی را برای مشاوره درخصوص شرایط کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به این کشور اعزام کرده است.

سفر پزشکان و مقامات چینی به چین درحالی انجام شده که گزارشاتی درباره شرایط رهبر کره شمالی منتشر شده است. طبق اطلاعات موجود این هیئت به ریاست یکی از اعضای ارشد دپارتمان ارتباطات بین الملل حزب کمونیست روز پنجشنبه پکن را به مقصد کره شمالی ترک کرده است.

یک وبسایت خبری کره جنوبی هفته گذشته گزارشی از بهبود شرایط رهبر کره شمالی بعد از عمل جراحی وی در ۱۲ آوریل منتشر کرد.

مقامات کره جنوبی و یک مقام چینی گزارشات بعدی درباره شرایط بحرانی رهبر کره شمالی بعد از عمل جراحی را رد کردند. مقامات کره جنوبی اعلام کردند که هیچ نشانه‌ای از فعالیت غیرمعمول در کره شمالی مشاهده نکرده اند.

روز جمعه یک منبع در کره جنوبی به رویترز اعلام کرد که طبق اطلاعات آن‌ها کیم جونگ اون زنده است و به زودی در انظار عمومی ظاهر خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز اواخر روز پنج شنبه در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «من شنیدم که آن‌ها از اسناد قدیمی استفاده کردند و من شنیدم این گزارش یک گزارش اشتباه بود. من امیدوارم این یک گزارش نادرست باشد.»

یک مقام مرتبط به اطلاعات آمریکا نیز گفت که سازمان‌های جاسوسی از مشکلات سلامتی رهبر کره شمالی اطلاع داشته اند، اما تا کنون هیچ دلیل وجود نداشتهکه نتیجه گیری کنند او به شدت بیمار بوده و یا درنهایت قادر به حضور در انظار عمومی نباشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هیچ اظهار نظری دراین باره نکرده است. مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در پاسخ به سوال فاکس نیوز درباره سلامتی رهبر کره شمالی گفت: من هیچ اطلاعاتی که بتوانم آن را با شما به اشتراک بگذارم در اختیار ندارم، اما مردم آمریکا باید بدانند که ما وضعیت را با دقت تحت نظر داریم.

رسانه رسمی کره شمالی نیز آخرین بار در ۱۱ آوریل از محل حضور کیم جونگ اون خبر داد. این رسانه، اما درباره حضور یا عدم حضور رهبر این کشور در مراسم تولد پدربزرگش در ۱۵ آوریل که مراسمی بسیار مهم تلقی می‌شود گزارشی منتشر نکرد.

البته این اتفاق بی سابقه نیست. کیم که ۳۶ سال دارد پیش از این نیز از دید رسانه‌های رسمی این کشور برای مدتی خارج شده بود. در سال ۲۰۱۴ برای مدت بیش از یک ماه خبری از وی در رسانه‌های این کشور منتشر نشد، اما بعد‌ها تصویری لنگان لنگان از وی منتشر شد. شایعات درباره سلامتی او مرتبط به استعمال شدید دخانیات، اضافه وزن او و همچنین سابقه مشکلات قلبی عروقی در خاندان اوست.

زمانی که کیم جونگ ایل، پدر رهبر کنونی کره شمالی در سال ۲۰۰۸ دچار سکته شد، رسانه‌های کره جنوبی در آن زمان گزارش دادند که پزشکان چینی در کنار متخصصان فرانسوی برای درمان در کنار او حضور داشتند.
برچسب ها: آزادی ، اخبار ، سلامت ، کیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: