* چرا سایت برخی صنوف سینمایی به‌روز نیست؟
پ
کد خبر : ۱۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ -22 April 2020
با نگاهی به وضعیت ۳۲ صنف خانه سینما می‌بینیم که تنها ۱۰ صنف دارای سایت هستند.
به گزارش «آزادی» با ورود به دنیای دیجیتال بیشتر افراد و نهاد‌ها با پیروی از این فضا به دنبال ورود به دنیای جدید هستند که اطلاعات عمومی خود را به نمایش بگذارند. با توجه به اینکه سینما یکی از پرمخاطب‌ترین صنعت‌های سرگرمی‌ساز به شمار می‌آید و مخاطب همیشه به دنبال کسب اطلاع درباره این حوزه است، نهاد‌های مختلف سینمایی نیز از این فرصت استفاده کردند و به راه اندازی سایت پرداختند.

خانه سینما و ۳۲ صنف آن یکی از این نهاد‌ها هستند؛ اما با نگاهی به سایت این صنف سینمایی متوجه می‌شویم اکثر آن‌ها در بخش‌های راه اندازی سایت، اسامی اعضا، توضیحات و درج شرایط عضویت مشکل دارند. تنها ۱۰ صنف برنامه ریزان و دستیاران کارگردان، منتقدان و نویسندگان سینمایی، دستیاران فیلمبردار، سازندگان فیلم کوتاه، کارگردانان، عکاسان، فیلم سینمایی انیمیشن، تهیه کنندگان سینمای مستند، فیلمبرداران و تدوینگران دارای سایت هستند که از میان آن‌ها تنها سایت «سازندگان فیلم کوتاه» به روز است. حتی سایت کانون کارگردانان که اصلی‌ترین رکن صنفی در میان دیگر صنف‌ها است، آخرین به روز رسانی‌اش مربوط به ۵ تیرماه سال ۹۸ است!

برای پیگیری وضعیت دیگر اعضای خانه سینما با چند نفر از اعضای آن گفتگو کردیم که هرکدام دلایل قابل تاملی را مطرح کردند:

مهدی سجاده‌چی رئیس انجمن فیلمنامه نویسان در این باره گفت: اواخر پاییز و اوایل زمستان سال ۹۸ سایت جدید را طراحی کردیم و به روزرسانی شد. مشکل ما اینجاست که اعضای صنف باید سابقه و اطلاعات خود را به روز کرده و برای بارگذاری ارسال کنند که متاسفانه بجز موارد اندک مشارکت نکرده اند. آن‌ها با این فرض که کسی به سایت رجوع نمی‌کند و شاید اهمیت نداشته باشد، اطلاعات خود را در دسترس قرار نمی‌دهند.

او افزود: ما حتی برای راه اندازی یک سایت دقیق و کامل هزینه نسبتاً زیادی هم کردیم، اما به خاطر عدم همکاری دوستان آن طور که تمایل داشتیم، پیش نرفت. در ادامه هم به ماجرای شیوع ویروس کرونا و دیگر مشکلات برخوردیم و این باعث عدم فشار ما روی اعضای صنف جهت ارسال اطلاعات شخصی و حرفه‌ای شان شد.

سجاده چی بیان کرد: یکی از دلایل دیگر نیز استدلال دوستان است که تصور می‌کنند شاید در این شرایط کسی از سایت دیدن نکند؛ پس لزومی برای ارسال اطلاعاتشان نمی‌بینند.

محمدرضا منصوری رئیس انجمن مدیران تولید هم بیان کرد: در حال راه اندازی سایت هستیم و به زودی این اتفاق رخ می‌دهد.

زینت رضا رئیس انجمن منشیان صحنه هم عنوان کرد: اولویت ما چیز‌های دیگری است و فعلاً برنامه‌ای برای راه اندازی سایت نداریم!

مجید امانی زاده رئیس انجمن مدیران تدارکات هم اظهار کرد: مقدمات این کار باید از جانب خانه سینما انجام شود و موارد لازم را فراهم کنند تا صنوف بتوانند دارای سایت شوند. همه صنوف زیر مجموعه خانه سینما هستند و انتظار می‌رود آن‌ها چنین کاری را برای ما پیش ببرند تا ما اطلاعات لازم اعضا را در آن قرار دهیم.

او اضافه کرد: البته قرار بود این کار انجام شود و در جلسه‌ای مطرح شد و اکثر صنوف هم به این امید هستند که خانه سینما کار را پیش ببرد، ولی هنوز اقدامی‌نشده و از ما اطلاعاتی نخواستند و ما هم کار خاصی نکردیم.

امیر رضا معتمدی رئیس انجمن جلوه‌های بصری هم گفت: این سایت صنفی است و باید خدمات صنفی ارائه دهد. البته مستقل عمل نمی‌کند؛ پس نیاز به ارائه خدماتی از طرف خانه سینما دارد.

او افزود: ما تحت پوشش خانه سینما و آن‌ها تحت حمایت سازمان سینمایی هستند؛ بنابراین باید اتفاقات صنفی و فرهنگی در آن جا محقق شود تا بتوانیم نمودش را در سایت‌ها ببینیم.
برچسب ها: آزادی ، سایت ، صنوف ، سینمایی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: