* مالزی از پیشتازان بازار اوراق بهادار در جهان اسلام
پ
کد خبر : ۱۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ -19 April 2020
منابع خبری گزارش دادند: مالزی به عنوان بهترین بیمه گرصکوک (اوراق بهادار) و مرکز برجسته صندوق‌های اسلامی درجهان همچنان رهبری خود را در بازار سرمایه اسلامی (ICM) حفظ کرده است.
به گزارش «آزادی» خبرگزاری رسمی مالزی "برناما" روز یکشنبه به نقل از کمیسیون اوراق بهادار این کشور گزارش داد: در سال گذشته میلادی بازار سرمایه اسلامی با رقم ۲.۰۴ تریلیون رینگیت، ۶۳.۵۷ درصد یعنی بالاترین میزان از کل بازار سرمایه مالزی را به خود اختصاص داده است.

براساس این گزارش حجم بازار سرمایه اسلامی در مالزی دردسامبر ۲۰۱۹ میلادی نسبت زمان مشابه سال ماقبل حدود۸.۲۳ درصد رشد داشته است.

مالزی درسال گذشته میلادی بیش از۳۹ میلیارد رینگیت صکوک منتشر کرد که این رقم بیش از۷۷ درصد از کل اوراق منتشره دراین کشور را تشکیل می‌دهد.

طبق این گزارش، مالزی درسال گذشته میلادی افزون بر ۳۹ میلیارد رینگیت صکوک اسلامی را صادر کرد که این رقم افزون بر۷۷ درصد از کل انتشارات این کشور را به خود اختصاص داده است.

این کشورجنوب شرق آسیا در سال ۹۶، اولین صکوک سبز (دوستدار محیط زیست) را به ارزش ۲۵۰ میلیون رینگیت را منتشر کرد.

برنامه کلی انتشار شامل صکوک سبز با سررسید‌های ۲ تا ۱۶ ساله می‌باشد که رتبه AA ۳ را از موسسه رتبه‌بندی مالزی دریافت نموده است.

صکوک سبز یا صکوک دوستدار محیط زیست آن دسته از اوراق بهاداری هستند که جهت تامین مالی پروژه‌هایی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و یا دوستدار محیط زیست منتشر می‌شوند.

صکوک سبز مالزی از مزیت مالیاتی برخوردار است؛ یعنی سود و معامله این اوراق مشمول مالیات کمتری نسبت به دیگر انواع صکوک در این کشور می‌شوند.

علاوه بر این، اوراق بهادار سازگار با قوانین شریعت در سال گذشته میلادی در مالزی برابر با ۶۴.۰۶ درصد از کل بازار سهام این کشور جنوب شرق آسیا را به ارزش ۱.۱ تریلیون رینگیت تشکیل داده است.

طبق این گزارش، صنعت مدیریت صندوق‌های اسلامی نیز درمالزی شاهد عرضه محصولات جدید و خلاقانه سرمایه گذاری از جمله صندوق معامله شده مبادله اسلامی (ETF) مبتنی بر طلا، صندوق‌های اسلامی و همچنین صکوک اجتماعی و سبز بوده است.

صکوک تقریبا سه دهه است که به طور رسمی در بازار‌های مالی اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیردو امکان سرمایه‌گذاری براساس قوانین و شریعت اسلام را فراهم کرده است.

مالزی درسال‌های اخیر با انتشارمیلیارد‌ها دلار صکوک اسلامی دارای بزرگترین بازار صکوک اسلامی در جهان بوده و رتبه اول حجم صکوک اسلامی را به خود اختصاص داده است. این کشور جنوب شرق آسیا با تامین ۳۴ درصد بازار جهانی در سال ۹۶، یکی از بزرگ‌ترین عرضه کنندگان صکوک بود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، مالزی ، پیشتازان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: