* شناسایی بیش از 2هزار کارتن خواب در قزوین
پ
کد خبر : ۱۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ -19 April 2020
به گفته معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی،۲هزار و ۸۰۰معتاد کارتن خواب در استان قزوین شناسایی شده و از مراکز پناهگاهی تحت نظارت بهزیستی خدمات می‌گیرند.
به گزارش «آزادی» زهرا غلامرضایی، معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی قزوین با اعلام اینکه ۲هزار و ۸۰۰معتاد کارتن خواب (متجاهر) در استان قزوین شناسایی شده و از مراکز پناهگاهی تحت نظارت بهزیستی خدمات می‌گیرند گفت: برای معتادان تزریقی یا کارتن خواب که بیماری هایی مثل هپاتیت یا ایدز دارند، مکانی را به عنوان پناهگاه در نظر گرفتیم تا با یک وعده غذای گرم و دریافت پک بهداشتی بیماری خودشان را کنترل کرده و آن را در جامعه گسترش ندهند.
او با بیان اینکه ۱۹مرکز اقامتی یا کمپ ترک اعتیاد ( ۱۸کمپ مردان و یک کمپ زنان) در استان قزوین وجود دارد، اظهارکرد: سالانه بین هشت تا ۱۲هزار معتاد از کمپ‌های ترک اعتیاد استان خدمات مشاوره، سم زدایی و پیشگیرانه دریافت می‌کنند.
غلامرضایی افزود: مراکز ماده16 یکی از سیاست‌های اصلی کشور در راستای کاهش و پیشگیری از اعتیاد محسوب می‌شود که اگرچه سپاه صاحب الامر استان گام‌هایی را در این راه برداشته است، اما همچنان در انتظار راه‌اندازی این مراکز هستیم.
معاون توسعه پیشگیری اداره بهزیستی ادامه داد: مرکز ماده۱۶ این امکان را فراهم می‌کند تا معتادان با مراجعه به این مراکز از خدمات لازم برخوردار شوند که در حال حاضر مراکز ماده۱۵ یا همان کمپ‌های ترک اعتیاد از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در دستور کار قرار دارد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به علوم روز دنیا که می‌گوید هر معتاد برای درمان، نیازمند راهکار منحصر به فرد خودش است، دادگاه درمان مدار با اجرای همین موضوع از سه سال پیش تاکنون در استان راه اندازی شده و دستگاه‌های اجرایی نیز در آن مشارکت دارند.
معاون توسعه پیشگیری اداره بهزیستی یادآور شد: دادگاه درمان مدار در این سال‌های گذشته با همکاری دستگاه قضایی توانسته در راستای درمان معتادان اقدامات بسیار خوبی را انجام دهد که لازم است سایر دستگاه‌ها نیز در این میان بیشتر اهتمام داشته باشند.
برچسب ها: آزادی ، شناسایی ، کارتن ، خواب ، قزوین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: