* واکنش تند پلوسی به طرح سه مرحله‌ای ترامپ
پ
کد خبر : ۱۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ -17 April 2020
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از دستورالعمل‌های رئیس‌جمهور این کشور درباره ویروس جدید کرونا انتقاد کرد.
به گزارش «آزادی» «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور با متناقض خواندن دستورالعمل‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده درباره مقابله با ویروس کرونا، خواستار انجام تست‌های بیشتر شد.

به نوشته رویترز، پلوسی در بیانیه‌ای گفت: «اسناد مبهم و متناقض کاخ سفید هیچ فایده‌ای برای جبران بی‌توجهی رئیس‌جمهور [ترامپ]به توصیه‌های دانشمندان و عدم توزیع تست‌های سریع ندارد».

در پی افزایش چند صد هزار نفری شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا طی چند هفته اخیر، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا نیز از تداوم محدودیت‌های مرزی این کشور با ایالات متحده خبر داد.

به نوشته رویترز، ترودو شامگاه پنجشنبه در نشست خبری گفته بود: «همانطور که به جلو می‌رویم، توجه ویژه‌ای به روابط [آمریکا و کانادا]خواهد شد. اما همزمان می‌دانیم که مدت قابل توجهی نیاز است تا بخواهیم درباره رفع محدودیت‌ها صحبت کنیم».

واشنگتن و اتاوا ماه قبل توافق کردند که مسافرت‌های غیر ضروری در مرز را به شدت کاهش دهند، اما تبادلات تجاری ادامه داشته باشد.

بر اساس آمار اعلامی دولتی در آمریکا تا کنون بیش از ۶۷۸ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و نزدیک به ۳۵ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
برچسب ها: آزادی ، واکنش ، تند ، ترامپ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: