* دو سامانه بارشی در راه است
پ
کد خبر : ۱۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ -16 April 2020
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از شنبه ۳۰ فروردین در اغلب مناطق کشور افزایش نسبی دما خواهیم داشت، گفت: بعد از ظهر جمعه ۲۹ فروردین اغلب مناطق کشور بارش خواهیم داشت.
به گزارش «آزادی»  صادق ضیائیان ، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و جزایر آن، بارش باران و وزش باد شدید موقت داریم.

وی افزود: همچنین امروز در استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در نواحی مستعد هم بارش تگرگ داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا ۲۹ فروردین سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و موجب رگبار و رعد و برق و باران همچنین وزش باد شدید موقت در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، جنوب شرق و شرق کشور می‌شود که این شرایط بعد از ظهر فردا تشدید خواهد شد.

ضیائیان افزود: روز شنبه ۳۰ فروردین در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، جنوب کشور، مرکز کشور دامنه‌های جنوبی البرز و شرق و جنوب شرق بارش داریم و روز یکشنبه فقط در دامنه‌های جنوبی زاگرس ارتفاعات البرز و جنوب شرق کشور بارش‌ها ادامه دارد.

وی گفت: بعد از ظهر دوشنبه اول اردیبهشت سامانه بارشی جدیدی از جنوب وارد کشور می‌شود که این سامانه روز‌های دوم و سوم اردیبهشت تقویت می‌شود و گستره سامانه تقویت می‌شود که موجب بارش باران، رگبار و رعد و برق در نیمه جنوبی این کشور خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تاکید کرد: از روز شنبه در اغلب مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت:‌بعد از ظهر امروز و فردا دریای خزر مواج است.

وی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌آسمان تهران فردا نیمه ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار باران با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما روز جمعه ۲۹ فروردین در پایتخت ۲۰ و ۱۳ درجه خواهد بود.
منبع: فرارو
برچسب ها: آزادی ، سامانه ، راه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: