* باران شدید در انتظار فارس
پ
کد خبر : ۱۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ -15 April 2020
مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: بارش باران از شامگاه امشب در استان فارس آغاز می‌شود.
به گزارش «آزادی» ، مسعود ده ملایی  در خصوص پیش بینی وضعیت آب و هوای استان فارس طی روز‌های پایانی فروردین ماه بیان کرد: شروع سامانه بارشی موقت در استان فارس از اواخر روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه خواهد بود و این سامانه مخاطراتی، نظیر تشدید بارش توأم با رعد و برق، وزش باد شدید و بارش تگرگ را به همراه خواهند داشت.

وی اضافه کرد: این سامانه در روز اول ورود به استان در نیمه جنوبی و مرکزی فعالیت خواهد داشت و در روز پنج شنبه ۲۸ فروردین نیز در تمام استان فعالیت خواهد داشت در روز دوم فعالیت این سامانه نیمه جنوبی فارس بیش از سایر نقاط استان از این سامانه متأثر خواهد بود.

مدیرکل هواشناس استان فارس در خصوص زمان پایان این سامانه نیز تاکید کرد: این سامانه در بامداد روز جمعه از استان خارج خواهد شد، اما این سامانه مخاطراتی نظیر بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلاب، ابگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی محور‌های مواصلاتی را به همراه خواهد داشت.

ده ملایی توصیه کرد: افراد از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و با توجه به میزان بارش در استان لزوم مدیریت آب سد‌ها باید در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد البته با توجه به میزان بارش در سطح استان لذا شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها باید ضمن آمادگی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، باران ، انتظار ، فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: