* ثبت‌نام پیامکی وام یک میلیون تومانی کرونا آغاز شد
پ
کد خبر : ۱۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ -15 April 2020
با تصمیم دولت تسهیلات یک میلیون تومانی یارانه بگیران قرض الحسنه شد و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز از ۲۴ ماه به ۳۰ ماه افزایش یافت.
به گزارش «آزادی»  با ابلاغ برنامه‌های حمایتی دولت از آسیب دیدگان کرونا، تخصیص تسهیلات یک میلیون تومانی به یارانه بگیران را می‌تواند فراگیرترین اقدام در این راستا دانست.

بر این اساس هر چند تمامی سرپرستان ۲۳ میلیون خانوار مجاز هستند از تسهیلات یک میلیون تومانی ویژه کرونا بهره بگیرندد، اما ۴ میلیون خانوار خاص که شدت آسیبب آن‌ها از شیوع کرونا بالاتر تلقی می‌شود، مجاز هستند از تسهیلاتی بین یک تا دو میلیون تومان بهره ببرند که البته این رقم نیز قرض الحسنه خواهد بود و بازپرداخت آن با تنفسی جهار ماهه در دستور کار قرار می‌گیرد.

به منظور حمایت از خانوار‌های ایرانی که تحت تاثیر تبعات اقتصادی شیوع بیماری کرونا قرار گرفته اند، تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی ماهانه دریافت می‌کنند و علاقمند هستند از تسهیلات بانکی حمایتی کرونا برخوردار شوند، می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط مندرج در این اطلاعیه، ضمن پذیرش محتویات آن، کد ملی سرپرست خانوار را حداکثر تا روز یکشنبه ۹۹/۱/۳۱ از طریق تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند.

خانوار‌های یارانه بگیر، برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفاً با پاسخ به پیامک‌هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند ثبت کنند. برای اعلام تقاضا، هیچ گونه مراجعه به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی نیاز نیست. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساعت ۲۲ روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه جاری به همه سرپرستان خانوار‌های دریافت کننده یارانه، پیامک ارسال خواهد کرد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند تدارک بسته‌های حمایتی ویژه، حتی غیرنقدی در شرایط کنونی می‌تواند زمینه را برای کاهش فشار بر اقشاری که تحت شرایط کنونی با کاهش شدید درآمد یا حتی از دست دادن مقطعی شغل مواجه شده اند فراهم کند. بر این اساس، اما تسهیلاتی ویژه برای تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار تدارک دیده شده است. اعتباری در محدوده ۷۵ هزار میلیارد تومان که قرار است به صاحبان کسب و کاری که نسبت به تعدیل کارگران اقدام کرده اند، پرداخت شود.

وام یک میلیون تومانی

مکانیزم پرداخت تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی چیست؟

تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی قراراست با نرخ ترجیحی ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت دو ساله در اختیار مشمولان این طرح قرار می‌گیرد.

با تصمیم اتخاذ شده از سوی دولت وزارتخانه‌های صمت و رفاه و بخش اقتصادی دولت، برنامه ریزی و تعیین و جدول آن را مشخص می‌کنند. پیش بینی شده است بانک مرکزی با همکاری بانک‌ها نسبت به توزیع تسهیلات اعلامی اقدام نماید. بسیاری از کارشناسن معتقدند شیوه توزیع این تسهیلات باید دقیق باشد تا این نقدینگی از بازار‌های موازی و محلی جز تولید سر برنیاورد چرا که در این صورت ممکن است تزریق تسهیلات زمینه به هم ریختن سایر بازار‌ها را فراهم نماید. پیش بینی‌ها نشان می‌دهد این تسهیلات ارزان قیمت قرار است پس از احراز شرایط تنها در اختیار واحد‌هایی قرار گیرد که حتی اخراج یک کارگر را در شرایط کنونی نداشته‌اند.

سه میلیون نفر یارانه اضافه می‌گیرند

در عین حال مقرر شده است سه میلیون نفر نیز از تسهیلات خاص دولت که برای خانوار‌های تک نفره ۲۰۰ هزار تومان وبرای خانوار‌های ۵ نفره ۶۰۰ هزار تومان است، بهره‌مند شوند. پرداخت این تسهیلات از اسفند ماه اغاز شده و طبق تصمیمات اولیه این قادام تا پایان خرداد تداوم خواهد داشت. ممکن است در صورت تداوم کرونا، این دوره تمدید شود. این کمک به بلاعوض است برای خانوار‌های یک نفره ۲۰۰ هزار تومان، خانوار دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، خانوار سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار تومان و خانوار پنج نفره یا بیشتر رقم ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

در عین حال کمک‌های ویژه دولت به صندوق بیمه بیکاری برای ایجاد شرایطی مناسب برای کارگران بیکار شده در این شرایط نیز قابل توجه بوده است. طبق تصمیمات اتخاذ شده حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای کمک به صندوق بیمه بیکاری اختصاص می‌یابد.
برچسب ها: آزادی ، ثبت نام ، پیامکی ، وام
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: