* لرستان از نبود نخبه‌های بومی رنج می‌برد
پ
کد خبر : ۱۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ -14 April 2020
منتخب مردم دورود و ازنا گفت: مسایل لرستان باید با نخبگان، فرهیختگان و اهل نظر برای برطرف کردن مشکلات آسیب شناسی شود، اما این استان از نبود نخبگان بومی در مراکز تصمیم‌گیری رنج می‌برد.
به گزارش «آزادی» حسین گودرزی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه لرستان در محور‌های توسعه یکی از استان‌های برخوردار در کشور بوده و دارای ظرفیت‌های مناسبی است افزود:، اما در انتقال مسایل به مرکز مشکلاتی وجود دارد.

وی بیان کرد: لرستان همواره در شاخص‌های توسعه در انتهای جدول قرار دارد و باید برای برون رفت مشکلات با برنامه ریزی‌های لازم اقدامات موثر انجام داد.

وی با اشاره به اینکه نگاه فرهنگی و فرهنگ سازی باعث توسعه لرستان می‌شود افزود: باید در تمامی حوزه‌ها تحول ایجاد شود، رسانه‌ها نیز باید با نگاه حرفه‌ای و بدون حاشیه به سمت توسعه استان فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: مزیت‌های توسعه استان شناسایی شده و تجمیع نخبگان و خرد جمعی باید صورت گیرد و به سمت تشویق و تقویت بخش خصوصی حرکت کنیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: از تغییر نگرش‌ها به سمت توسعه باید استقبال کرد در این راستا باید به جوانان اعتماد و از ظرفیت این قشر در پست‌های مدیریتی استفاده کرد.

گودرزی تصریح کرد: باید به سمت تقویت نهاد‌های مدنی حرکت کنیم چراکه موجب تقویت مشارکت اجتماعی در جامعه می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین باید بدنه حاکمیت را با مشارکت‌های مردمی تقویت کنیم که در این راستا نهاد‌های داوطلبی به دلیل گستردگی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه تکنولوژی مجموعه کارخانجات دورود پس از گذشت سالیان هنوز به روز نشده، اما به مرز تعطیلی کشیده نمی‌شود ادامه داد: به دنبال تقویت این مجموعه هستیم چراکه بزرگترین مجتمع صنعتی شهرستان دورود می‌باشد.

منتخب مردم دورود و ازنا گفت: ایجاد فاز چهارم کارخانجات سیمان دورود به معنای تعطیلی دیگر فاز‌ها نیست چراکه این مرحله می‌تواند سیمان یا مکمل سیمان باشد.

گودرزی اظهار داشت: صنعت کشاورزی متناسب با مزیت‌های لرستان شکل نگرفته و باتوجه به اینکه کشاورزی و دامپروری قطب اصلی اقتصاد لرستان می‌باشد باید به آن توجه کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، لرستان ، نخبه ، بومی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: