* خسارت بارش‌ها و طوفان‌های اخیر در یزد قابل توجه است
پ
کد خبر : ۱۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ -14 April 2020
مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: بارش تگرگ در چند روز گذشته در برخی شهرستان‌های کوهستانی و حتی دشت‌ها به باغات و گلخانه‌های شهرستان خسارت زده است که میزان خسارت در حال جمع بندی است و به نظر می‌رسد خسارت قابل توجهی است.
به گزارش «آزادی» محمد شاکری شمسی  در یزد گفت: اعلام آماده باش به شهرستان‌های استان یزد در خصوص احتمال ایجاد روان آب و سیل داده شده است.
شاکری شمسی در خصوص اقدامات انجام شده توسط ارگان‌های مختلف برای پیشگیری از بروز سیل گفت: علاوه بر سیل بند‌های موجود منابع طبیعی بند خاکی جدیدی در مسیر آبراه‌های سیلاب شهرستان تفت ایجاد کرده است تا سیلابی که از این مناطق جریان می‌یابد وارد ساختمان، شهر و مزارع و گلخانه‌های مسیر نشود.
وی با بیان اینکه سیل بند‌ها آب را به سفره‌های آب زیر زمینی تزریق می‌کنند، گفت: شهرداری‌ها هم علاوه بر اصلاح برخی مسیر‌ها و خیابان‌ها برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر چاه‌های جذبی را برای مهار روان آب‌هایی که در پی بارندگی‌ها ایجاد می‌شود در کل شهرداری‌ها ایجاد کردند که این آب‌ها وارد سفره آب زیر زمینی می‌شود.
شاکری شمسی ادامه داد: منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بحث تقویت سد‌ها و بند‌های خاکی را دنبال می‌کنند همچنین شرکت آب منطقه‌ای استان یزد نیز برای پاکسازی رودخانه‌ها و آزاد سازی تعرض به حریم رودخانه‌ها و بستر وردخانه اقداماتی را انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه هواشناسی یکی از ادارات موثر برای پیشگیری از بحران‌های طبیعی است، گفت: سازمان هواشناسی از طریق هشدار‌ها واطلاع رسانی به موقع به دهیاری‌ها و مردم توانسته تا حدودی از خسارات سرما زدگی جلوگیری کند.
شاکری شمسی با اعلام اینکه بارش‌های هفته گذشته در مناطق ییلاقی و کوهستانی همراه با تگرگ بود، افزود: بارش تگرگ در چند روز گذشته در برخی شهرستان‌های کوهستانی و حتی دشت‌ها به باغات و گلخانه‌های شهرستان خسارت زده است که میزان خسارت در حال جمع بندی است و به نظر می‌رسد خسارت قابل توجهی است.
وی بیان کرد: خسارت به کشاورزان، گلخانه داران، جاده ها، پل و آثار باستانی مانند مسجد فهرج از جمله خسارات ناشی از وزش طوفان اخیر، ۷درجه کاهش دما و سرما زدگی و بارش‌ها و تگرگ در این مدت است.
برچسب ها: آزادی ، خسارات ، بارش ، یزد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: