* اعتقاد مشترک تروریست ها و صهیونیست های افراطی
پ
کد خبر : ۱۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ -13 April 2020
در حالی که ویروس کرونا جان بیش از ۱۱۴ هزار نفر را در جهان گرفته و نزدیک به دو میلیون نفر از مردم دنیا نیز مبتلا به این ویروس شده اند، اما صهیونیست های افراطی و تروریست های حاضر در سوریه اعتقادی این بیماری و کشنده بودن آن ندارند.
به گزارش «آزادی» هر روز که می‌گذرد نزدیکی تفکرات تروریست های حاضر در سوریه با صهیونیست های افراطی در سرزمینهای اشغالی بیشتر مشخص می‌شود و این بار موضوع به اشتراک نظر درباره کرونا و ادعای بی‌اثر بودن این ویروس بر تروریست ها و صهیونیست های افراطی مربوط می‌شود.

در حالی که تقریبا تمامی مراسم و مراکز مذهبی، علمی و تجمع ها در جهان به خاطر شیوع بیماری کرونا تعطیل شده، اما سرکرده های گروه تروریستی تحریر الشام (النصره سابق) در شهر ادلب در شمال غرب سوریه که هنوز ۴۰ درصد آن در تصرف تکفیری ها می باشد، با طرح تعطیلی مساجد و نماز جمعه به علت مقابله با شیوع کرونا مخالفت کردهاند و سرکرده های گروه های تروریستی اعلام کرده‌اند که این اقدام بدعت و از بین بردن شعائر الهی محسوب می‌شود.

تشکیلات موسوم به «دولت نجات» که امور اداری شهر تصرف شده ادلب و مناطق تحت اشغال تروریست‌ها را در شمال غرب سوریه بر عهده دارد در ۱۴ فروردین اعلام کرد که به مدت دو هفته مراسم نماز جمعه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل است.

پس از این سخنان بود که «جمال زینیه» معروف به «ابومالک التلی» از مفتیان معروف جبهة النصره در بیانیه‌ای مدعی شد، در حالیکه هنوز فعالیت در بازار و خیابان‌ها صورت می‌گیرد، تعطیلی نماز جمعه حرام و عدم تعظیم شعائر الهی است.

پس از وی «ابویقظان المصری» دیگر مفتی تکفیری ها در کانال تلگرامی خود نوشت که تعطیلی مساجد به هر دلیلی که باشد، ممنوع است و مسجد جایی است که در آن فتواها صادر و مردم ارشاد می‌شوند و به هیچ جه نباید بسته شود.

مخالفت با تعطیلی مساجد صرفا به مفتیان تکفیری محدود نشده و هواداران آن‌ها نیز در شبکه‌های اجتماعی به مخالفت با این تصمیم پرداخته‌اند.

در فیلمی که از اردوگاه زنان و فرزندان اعضای گروه تروریستی داعش در حسکه در شمال شرق سوریه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نیز یک زن عضو داعش مدعی است: ما به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شویم، ما از خدا می‌ترسیم! و نماز می‌خوانیم! و روزه می‌گیریم! و از ابوبکر البغدادی (سرکرده سابق داعش) پیروی می‌کنیم، آیا مسلمانی را دیده‌ای که از بیماری کرونا بمیرد؟ ، ما کرونا نمی‌گیریم.

یک زن دیگر داعشی که لهجه‌ای آفریقایی دارد نیز در این فیلم می‌گوید، مسلمان به کرونا مبتلا نمی‌شود و فقط کفار هستند که به این بیماری مبتلا می‌شوند و این خداوند است که کرونا را فرستاده، کرونا یکی از سربازهای خداوند است.

دقیقا عین این سخنان را نیز صهیونیست های افراطی در سرزمین‌های اشغالی مطرح کردهاند و در یکی از فیلمهایی که در رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، صهیونیست های افراطی که از آن‌ها با عنوان "حریدی" یا "ارتدوکس" نام می‌برند، اقدام به سرفه می‌کنند و می‌گویند که کرونا بر آن‌ها اثری ندارد.

طبق آخرین آمارهای وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، شمار افراد مبتلا به کرونا در فلسطین اشغالی ۱۱ هزار و ۱۴۵ مورد اعلام شده است و شهر بنی براک و بیت المقدس (قدس اشغالی) با داشتن اکثریت صهیونیست‌های ارتدوکس افراطی (حریدی) در صدر بیشترین بیماران مبتلا به ویروس کرونا می‌باشند.

پیش‌تر گروه مشاوره وابسته به وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی کنیسه‌ها را شایع‌ترین مکان برای انتشار ویروس کرونا با ۲۴ درصد معرفی کرده بود. شهر بنی براک با حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۳ کنیسه است که به مرکز شیوع ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی آنهم به دلیل بی‌توجهی صهیونیست‌های افراطی تبدیل ‌شده‌ است.

هم اکنون همه گیری ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی روند صعودی به خود گرفته و بسیاری این موضوع را به جامعه یهودیان افراطی در سرزمین‌های اشغالی که با نام‌های ارتدوکس یا حریدی معروف هستند، ربط می‌دهند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اشغالگر قدس نیز در گزارشی اعلام کرده که مراکز مربوط به یهودیان ارتدوکس در صدر مراکز اسراییل (فلسطین اشغالی) در شیوع ویروس کرونا با داشتن بیشترین بیماران و ناقلان این ویروس قرار دارند.

نیویورک‌تایمز نیز در گزارشی اعلام کرده که به دلیل عدم رعایت قوانین قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی جامعه ارتدوکس اسراییل، بر اساس آمار، نسبت مبتلایان این طیف از جامعه اسرائیل نسبت به دیگران ۸ برابر بیشتر است.

هم اکنون یکی از چالش‌های اصلی رژیم صهیونیستی در مقابله با کرونا آن است که حدود ۹۰ درصد افراد ساکن در حومه تل‌آویو یهودیان ارتدوکس افراطی هستند که قوانین را به هیچ وجه رعایت نمی‌کنند.

بر اساس اعلام منابع وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، هرچند ارتدوکس‌ها تنها ۱۲ درصد از جمعیت اسرائیل را تشکیل می‌دهند، اما حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد مبتلایان به این ویروس (در سرزمین‌های اشغالی) را به خود اختصاص داده‌اند.

یکی از نمونه‌های بارز عدم پذیرش قوانین وضع‌شده برای جلوگیری از شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی، برگزاری تشییع‌جنازه یک خاخام یهودی از سوی طرفدارانش در روز گذشته بود؛ مسئله‌ای که بر تنش و نزاع‌های موجود میان صهیونیست‌های افراطی و سکولاران صهیونیست افزوده استیکی از نمونه‌های بارز عدم پذیرش قوانین وضع‌شده برای جلوگیری از شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی، برگزاری تشییع‌جنازه یک خاخام یهودی از سوی طرفدارانش در روز گذشته بود؛ مسئله‌ای که بر تنش و نزاع‌های موجود میان صهیونیست‌های افراطی و سکولاران صهیونیست افزوده است و این تنش به‌جایی رسیده که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی دستوری تلویحاً خواستار برخورد جدی با نقض‌کننده‌های قوانین قرنطینه و مبارزه با کرونا شده است.

در روزهای اخیر تصاویری از درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با یهودی افزاطی برای بازداشت نقض‌کنندگان قانون منع تجمع در رسانه‌های اسرائیل منتشر شده است.

حریدی‌ها یا ارتدوکس‌های صهیونیست چه کسانی‌ هستند؟

حریدی‌ها طیفی افراطی از یهودیان هستند که عقاید خاص و ویژگی دارند؛ یکی از ویژگی‌های بارز آنان که موجب انقطاع آنان از جامعه می‌شود؛ تحصیل آن‌ها در مدارس ویژه و مذهبی است. این مدارس به تحصیل تلمود، تورات و آئین‌های یهودی می‌پردازند و برخی دروس مدرن نقش کمرنگی در آن دارد. احزاب "شاس" و "یهود تورات" از احزاب حریدی حاضر در ائتلاف کابینه افراطی نتانیاهو هستند.

جمعیت یهودیان حریدی ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار نفر می‌باشد که ۱۲ درصد جمعیت در سرزمین‌های اشغالی را تشکیل می‌دهد. حریدی‌ها معمولاً در سنین پایین ازدواج کرده و خانواده‌های پرجمعیتی دارند؛ درحالی که جمعیت اسرائیل و کشورهای توسعه یافته رو به پیری می‌رود، جامعه حریدی‌های در سرزمین‌های اشغالی بسیار جوان است، زیرا نیمی از جمعیت آن‌ها زیر ۱۸ سال هستند و چنان‌چه وضعیت به همین ترتیب باشد، هر ۱۶ سال جمعیت آن‌ها دو برابر خواهد شد.

شواهد نشان می‌دهد که افراطی‌ها چه از نوع داعشی و یا تحریر الشامی و چه صهیونیست، یک شیوه دارند و آن هم ای است که، اهمیتی برای جان انسان‌ها قایل نیستند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، اعتقاد ، مشترک ، کرونا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: