* بانک اطلاعاتی نیازمندان تشکیل شود
پ
کد خبر : ۱۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ -11 April 2020
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: یک جامعه آماری برای تولید بانک اطلاعاتی از نیازمندان در حوزه خدمت نمایندگان، ولی فقیه در هر استان ایجاد شود.
به گزارش «آزادی» ، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح شنبه در نشست ویدئو کنفرانس با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: در راستای اهتمام به فرمایشات مقام معظم رهبری در کمک به افراد آسیب دیده از لحاظ مادی در بحث بیماری کرونا، سه کار عمده ضروری است که انجام گیرد.

وی، اولین کار را ایجاد بانک اطلاعاتی عنوان کرد و افزود: ابتدا لازم است یک جامعه آماری برای تولید بانک اطلاعاتی از نیازمندان در حوزه خدمت نمایندگان، ولی فقیه در هر استان ایجاد شود که این بانک اطلاعات می‌تواند دائمی باشد و آمار دقیقی از جامعه مد نظر در اختیار قرار دهد.

امام جمعه بوشهر در ادامه گفت: دومین کاری که باید انجام گیرد، برنامه ریزی و مدیریت جذب منابع نقدی و غیر نقدی است.

وی ادامه داد: سومین و آخرین کار نیز در این رابطه، تنظیم سیستم توزیع مناسب و کارآمد است که ضروری است در این زمینه یک کار سیستمی و منسجم انجام گیرد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در رابطه با جامعه آماری و تنظیم بانک اطلاعات با سه گروه مواجه هستیم، گروه آسیب دیدگان حمایت شده توسط دولت، آسیب دیدگان حمایت شده غیر دولتی و گروه سوم که خیلی مهم هستند شامل آسیب دیدگانی می‌شود که حمایت دولتی و غیردولتی نمی‌شود، روز مزد هستند و بیمه بیکاری نیز ندارند.

وی افزود: این گروه سوم که بیشتر جامعه هدف ما هستند باید شناسایی شوند و این شناسایی نیز به اشکال مهمی مقدور است که مهم‌ترین آن‌ها شناسایی از طریق خیریه‌ها، مساجد و گروه‌های جهادی است و بهترین سیستم توزیع نیز جهت این گروه، مساجد هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: این کار یک فرصت مناسب برای ایجاد یک سامانه دائمی خدمت نهاد نماز جمعه در تمامی سال است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: