* آمریکا پایگاه ابوغریب را هم ترک می‌کند
پ
کد خبر : ۱۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ -07 April 2020
ائتلاف بین المللی علیه «داعش» به سرکردگی آمریکا تصمیم دارد پایگاه «ابو غریب» در شمال بغداد را ترک و اداره آن را به نیرو‌های عراقی واگذار کند.
به گزارش «آزادی» ، ائتلاف بین‌المللی تصمیم به عقب‌نشینی از پایگاه نظامی ابوغریب در شمال بغداد گرفت و در ساعات آینده این سایت را به نیرو‌های عراقی تحویل می‌دهد.
به این ترتیب، پایگاه ابوغریب ششمین پایگاه نظامی عراق خواهد بود که نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده در چند روز گذشته از آن خارج می‌شوند.
پیشتر ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به سرکردگی آمریکا، پایگاه نظامی «الحبانیه» در استان الانبار در غرب عراق را به نیرو‌های امنیتی این کشور تحویل داد.
ائتلاف ضد داعش در این باره با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که نیرو‌های امنیتی عراق قادر به مقابله با داعش در استان الانبار بوده و هستند.
این در حالی است که دولت عراق دوشنبه هفته گذشته، پایگاه نظامی دیگری را در استان نینوا در شمال این کشور که محل حضور نیرو‌های ائتلاف به سرکردگی آمریکا بود، از این ائتلاف تحویل گرفت.
ائتلاف بین‌المللی همچنین در ۲۶ مارس (۱۰ فروردین) پایگاه هوایی «القیاره» در جنوب موصل را به نیرو‌های عراقی تحویل داد و نیرو‌های ائتلاف نیز طبق تعهد‌های خود از آن عقب‌نشینی کردند.
پیشتر نیز در ۱۹ مارس، نیرو‌های امنیتی عراق پایگاه «القائم» را از نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی تحویل گرفتند.
چند روز پس از شکایت عراق به سازمان ملل علیه حملات آمریکا به نظامیان عراقی که موجب کشته شدن ۶ نظامی عراقی و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر شد، نیرو‌های ائتلاف ضد داعش شروع به تحویل پایگاه‌های خود به دولت عراق و کاهش حضور در این کشور کرده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: