* رشد ۲۲ درصدی مصرف آب در شیراز
پ
کد خبر : ۱۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ -06 April 2020
مدیر روابط عمومی اب و فاضلاب شهرستان شیراز گفت:میزان مصرف آب در شهرستان شیراز با بیش از ۲۲ درصد افزایش به ۴۴۰ هزار متر مکعب رسیده که با رکورد مصرف درفصل تابستان برابری می‌کند.
به گزارش «آزادی» بهرام زاهدی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه و نیاز جامعه مبنی بر استفاده از منابع آبی در کنار شوینده‌ها در راستای از بین بردن ویروس کرونا در مواجهه با دست و اشیا مصرف آب در شهرستان شیراز رشد قابل توجه‌ای داشته و موجب شده تا مصرف آب در دوران شیوع بیماری کرونا همچون بیشترین رکورد مصرف در فصل تابستان باشد.

مدیر روابط عمومی ابفا شیراز اضافه کرد: اکنون میزان مصرف آب در شهرستان شیراز به ۴۴۰ هزار متر مکعب رسیده که این میزان با میزان مصرف آب در فصل تابستان برابری می‌کند و شاهد افزایش ۲۲ الی ۲۶ درصدی در مصرف مشترکان این شرکت هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر مصرف آب به همین گونه باشد تأمین آب مورد نیاز مردم با مشکل مواجه می‌شود متذکر شد: با توجه به افزایش مصرف مشترکان در تلاش هستیم با توجه به شیوع ویروس کرونا از قطعی آب جلوگیری کنیم که این مهم مستلزم رعایت کردن برخی نکات توسط مصرف کنندگان است.

زاهدی در خصوص کاهش مصرف آب توسط مشترکان نیز توصیه کرد: اگر برای شستن دست‌ها ۲۰ ثانیه زمان نیاز باشد و در طول این مدت زمان تماماً شیر آب باز باشد بالغ بر ۶ لیتر آب هدر می‌رود از این رو افراد برای شستن دست‌ها مسائل مربوط به رعایت مصرف آب را مد نظر داشته باشند ضمن اینکه مشترکان با کاهش مدت زمان استحمام به مدت ۵ دقیقه نقش ویژه‌ای در کاهش مصرف آب توسط مشترکان خانگی خواهند داشت.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، رشد ، مصرف ، آب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: