* آثار ویروس کرونا بر وضعیت کشاورزی
پ
کد خبر : ۱۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ -05 April 2020
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان آثار و تبعات ویروس کرونا بر وضعیت کشاورزی در این استان را نگران کننده عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری «آزادی»  محمد فرید سپری در جلسه بررسی اثرات اقتصادی کرونا بر کسب و کار‌های بخش کشاورزی که با حضور مدیر تعاون روستایی استان، معاونین و مدیران ستادی و مسئولین اتحادیه‌های بخش کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: بخش کشاورزی به نوعی در این چند سال اخیر در سطح کشور و استان رشد قابل توجه‌ای داشته و اکنون نوسانات پیش آمده در عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی و عدم تعادل در بازار، تولید کنندگان و بهره برداران بخش را متضرر کرده است.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع این ویروس و کاهش تقاضا در بازار برای خرید محصولات زود فساد پذیری، چون گوشت قرمز، مرغ، شیر، قارچ خوراکی و … باعث خسارت جدی و ضرر و زیان به مرغداران، دامداران، تولید کنندگان قارچ، گلخانه داران بخصوص گل‌های شاخه بریده و. شده است.

سپری ادامه این روند را نگران کننده دانست و تصریح کرد: اگر وضعیت موجود را مدیریت نکنیم و تاثیر منفی کرونا بر بازار محصولات کشاورزی ادامه داشته باشد، اختلال جدی در زنجیره‌های تولید به وجود خواهد آمد و در آینده نزدیک شاهد حذف دام‌های مولد وعدم جوجه ریزی و کاهش تولید در این بخش خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: تشکیل این جلسه به عنوان یک ضرورت برای بررسی مشکلات پیش آمده اقتصادی بخش کشاورزی از زمان شیوع بیماری کرونا است که مسائل به دقت جمع بندی و بررسی خواهد شد و نتایج و راه حل‌های برون رفت از این وضعیت به مدیران ارشد استانی و کشوری ارائه خواهیم داد.

وی تشکل‌های بخش کشاورزی را یک ظرفیت مناسب برای حل این مشکل دانست و بیان کرد: برای مدیریت وضعیت پیش آمده باید بیش از پیش تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی وارد میدان شوند و برای رونق بازار فروش محصولات کشاورزی کمک حال بخش دولتی باشند.

سپری تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس در بین پرسنل و بهره برداران بخش کشاورزی تابع دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد کرونا هستیم و خدمت رسانی به بهره برداران با سازوکار‌های اندیشیده شده ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان این دستورالعمل‌ها در شبکه‌های اجتماعی در دسترس مخاطبان بخش کشاورزی استان کردستان قرار داده شده تا از خسارت‌های اقتصادی و نیز جانی این ویروس درامان بمانند.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت شبکه‌های پایش و پیش آگاهی در افزایش تولید به خصوص محصول گندم، باید به طرق مختلف مشکلاتی که به دلیل شرایط جدید بر عملکرد آن‌ها تاثیر منفی داشته به نحوی جبران کرده تا خللی به تولید و کیفیت محصولات وارد نشود.

سپری اظهار کرد: باید راهکار‌هایی ارائه شود تا از ورشکستگی این رشته‌های شغلی پیشگیری شود و قبل از اینکه این اثرات در آینده تاثیری بر حذف دام‌های مولد و واحد‌های تولیدی داشته باشد باید پیشنهادات عملی مطرح و به محض تصویب مراجع ذیصلاح آن‌ها را اجرایی نموده و پیگیری نمائیم..
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، ویروس ، کرونا ، کشاورزی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: