* ممنوعیت تردد همچنان در ایلام برقرار است
پ
کد خبر : ۱۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ -05 April 2020
استاندار ایلام گفت: ممنوعیت تردد بین استانی و درون استانی همچنان در ایلام برقرار است.
به گزارش «آزادی» ، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز یکشنبه در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس رئیس جمهور با استانداران سراسر کشور از فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی از ۲۳ فروردین ماه با دو سوم ظرفیت خبر داد و اظهار کرد: ساعت کاری از هفت صبح تا دو بعد ظهر است، اما باید پروتکل بهداشتی و همه توصیه‌های پزشکی و اصول بهداشتی را باید رعایت کنند.

وی در خصوص فعالیت اصناف و بازار نیز گفت: فعالیت‌های بازار به سه دسته کم ریسک، متوسط و پر ریسک تقسیم شده‌اند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصادیق فعالیت‌های کم ریسک از شنبه هفته آینده شروع بکار می‌کنند.

استاندار ایلام گفت: حمل و نقل عمومی و حمل بار نیز آزاد است، اما حمل و نقل بین استانی ممنوع و تا پایان فروردین هیچ ملاحظه‌ای نداریم و مسافرت تا پایان فروردین ممنوع و اگر مسافران وارد استان شوند، برگشت داده می‌شود.

وی اضافه کرد: تردد بین شهرستانی تا روز جمعه همچنان ممنوع بوده مگر خودرو‌های دارای مجوز باشند.

سلیمانی دشتکی گفت: مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان فروردین ماه تعطیل اند و از طریق فضای مجازی و تلویزیون آموزش‌ها پیگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص تعطیلی مراکز مذهبی، زیارتگاه‌ها و اماکن مقدسه نیز گفت: کماکان این مراکز تا پایان فروردین ماه تعطیل است و ستاد نماز جمعه اعلام می‌کند که تا چه زمان تعطیل باشند.

اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین ماه

استاندار ایلام به رعایت بهداشت توسط مردم و ماندن در خانه تاکید کرد و اظهار کرد: اگر مردم کار ضرور ندارند از منزل خارج نشوند و یک نفر لوازم ضروری در بازار تامین کند.

وی در خصوص حضور افراد مبتلا به کرونا در جامعه نیز گفت: این افراد باید قرنطینه شود و در جامعه حضور پیدا نکنند، زیرا حضور آن‌ها در جامعه ممنوع و نوعی جرم مرتکب شده است.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی موظف است جواب مثبت افراد مبتلا به کرونا را به خود شخص، اداره، خانواده و صنف مربوطه اطلاع دهد تا کنترل‌های لازم به عمل بیاید.

وی به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین ماه تاکید کرد و گفت: افراد کارمند و ارباب رجوع هر روز چک می‌شوند.

استاندار ایلام بیان کرد: باید افراد فعال در بازار همه موارد بهداشتی را رعایت کنند و محل کسب و کار خود را روزانه ضدعفونی کنند و مشتریان نیز موارد بهداشتی را با دقت رعایت کنند تا بصورت هوشمندانه از ابتلا به کرونا پیشگیری شود.

سلیمانی دشتکی گفت: حضور در طبیعت، چادر زدن، حضور در پارک‌ها گردهمایی و تجمعات ممنوع است و ضابطان قضایی با موارد متخلف برخورد می‌کنند.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، ممنوعیت ، تردد ، ایلام
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: