* تماس‌های مصر با حماس و تل‌آویو
پ
کد خبر : ۱۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ -05 April 2020
منابع آگاه از انجام تماس‌هایی توسط مصر میان حماس و رژیم صهیونیستی در پی اظهارات اخیر رئیس دفتر حماس در غزه خبر دادند.
به گزارش «آزادی» ، به نقل از عربی الجدید، منابعی که از روند میانجی‌گری مصر میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه مطلع هستند، اعلام کردند که تماس‌هایی طی ساعات اخیر در مورد اظهارات و مواضع جدید یحیی السنوار، رئیس حماس در نوار غزه پیرامون اسرائیلی‌های به اسارت گرفته شده توسط حماس و نیز تهدید‌های السنوار در صورت ادامه محاصره برقرار شده است.
منابع اعلام کردند که هدف از این تماس‌ها همچنین این بوده است که مشخص شود آیا این سخنان السنوار به منزله عدم پایبندی به به آتش‌بس مورد توافق میان گروه‌های فلسطینی و اسرائیل با نظارت مصر است یا خیر.
منابع تصریح کردند که طرف اسرائیلی از مسئولان قاهره خواسته است که به رهبری حماس اطلاع دهند در مواضع و سخنان خود بازنگری کند و اینکه مصر از جزئیات این گفته رهبر حماس اطلاع کسب کند، به ویژه اینکه مناطق تحت سلطه رژیم اشغالگر با شیوع کروناویروس دست و پنجه نرم می‌کنند.
پیشتر مصر محموله‌هایی از کمک‌های پزشکی و مواد غذایی را به نوار غزه در هفته گذشته با هدف رویارویی با کروناویروس فرستاد.
منابع گفتند که اسرائیل با مصر در مورد اینکه آیا می‌توان مجدداً مذاکره را درخصوص اسیران از سرگرفت و در ازای آن کمک‌های غذایی و پزشکی به غزه ارائه شود و همچنین افراد سالخورده و زنان در زندان‌ها آزاد شوند و در مقابل، حماس خواسته‌هایی را در مورد اسیرانی که خواهان آزادی آن‌ها است، مطرح نکند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: آزادی ، تماس ، مصر ، حماس ، تا آویو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: