* "جهش تولید" تنها نسخه جبران خسارت‌های کرونا است
پ
کد خبر : ۱۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ -04 April 2020
کرمانشاه استاندار کرمانشاه جهش تولید را تنها راه مقابله با خسارات ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور دانست.
به گزارش «آزادی» هوشنگ بازوند در اولین جلسه ستاد جهش تولید استان کرمانشاه که امروز (16 فروردین) برگزار شد، از سال 1398 به عنوان سالی سخت و پرتلاطم برای کشور یاد کرد و گفت: اگرچه این سال با سیل آغاز و با کرونا تمام شد، اما با توفیقات زیادی در کشور همراه بود.

وی از نامگذاری امسال به نام "جهش تولید" نیز یاد کرد و ادامه داد: این نامگذاری از سوی مقام معظم رهبری بیانگر کار کارشناسی عمیق است که هر سال مهمترین چالش‌های کشور را مدنظر قرار می‌دهند و امسال نیز بر جهش تولید تمرکز داشته اند.

استاندار کرمانشاه معتقد است، در شرایط کنونی که کشور با پیامدهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... کرونا مواجه است، نسخه جهش تولید می‌تواند تنها راه برای جبران خسارت‌ها و عقب ماندگی‌ها باشد.

بازوند جهش تولید را نیازمند ابزار دانست و عنوان کرد: اگر به دنبال تحقق جهش تولید هستیم، باید سرعت کارها نیز جهشی و 10 برابر شود.

به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه، افزایش سرعت در کارها نباید فقط به بخش تولید محدود شود، بلکه باید در فرآیندها، رفتار و کردار ما نیز تحول ایجاد شود.

وی اظهار کرد: به علاوه برای تحقق پروژه‌های جهش تولید نیازمند ابلاغ و تخصیص اعتبارات در زمان‌ کوتاه هستیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه نیز بخش‌ها و دستگاه‌ها موظفند جهش تولید را به عنوان راهبرد اساسی مد نظر قرار بدهند، یادآور شد: بسترهای این جهش در استان فراهم است. ما اسناد بالادستی خوبی از جمله سند رونق تولید، سند اشتغال و سند اقتصاد مقاومتی را داریم که باید برای هریک از آنها پیوست جهش تولید تدوین کنیم.

بازوند اشاره‌ای هم به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی که برای جهش تولید در استان کرمانشاه پیشنهاد شده داشت و یادآور شد: مدیران دستگاه‌ها 24 ساعت زمان دارند نظر خود را درباره این پروژه‌ها برای تغییر و اعمال نظر بیان کنند.

وی برخی از این پروژه‌ها از جمله دهکده لجستیک، قطار شهری، سامانه گرمسیری و ... را نیز از پروژه‌های خوب و قابل توجه ارزیابی کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز در اجرای پروژه‌های جهش تولید استفاده شود و شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌های پیشنهادی جهش تولید استان کلان و بزرگ هستند و ظرف یک سال به اتمام نمی‌رسند، خاطرنشان کرد: اگرچه اولویت با تکمیل پروژه‌های موجود است، اما نباید از شروع پروژه‌های جدید نیز بترسیم، زیرا آغاز این پروژه‌ها از ملزومات توسعه استان است.

استاندار کرمانشاه معتقد است، اگر بخواهیم برای جهش تولید فقط بر پروژه‌های کوچک و زودبازده تمرکز کنیم، ممکن است این پروژه‌ها جهش تولیدی که مدنظر است را محقق نکنند.

بازوند گفت: در زمینه جهش تولید باید بگونه‌ای در استان عمل کنیم که نتیجه آن در زندگی، اقتصاد و سفره مردم مشهود باشد.

وی در ادامه از اقدامات خوبی که در استان کرمانشاه در سال 1398 انجام شد نیز یاد کرد و افزود: در 9 ماهه سال 1398 توانستیم هدفگذاری کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان را محقق کنیم که تدوین سندهای اشتغال، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی کمک قابل توجهی به این امر کرد.

استاندار کرمانشاه از مدیران دستگاه‌ها خواست اقداماتی که در سال 1398 انجام شده را حتما برای مردم اطلاع رسانی کنند.

بازوند از اینکه در پروژه‌های عمرانی سال گذشته استان فقط از 20 درصد اعتبارات اسناد خزانه استفاده شده نیز ابراز نارضایتی کرد.

وی همچنین از زحمات کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با بیماری کرونا قدردانی کرد و گفت: از مردم استان کرمانشاه نیز که همکاری خوبی در طرح‌های مقابله با کرونا داشتند قدردانی می‌کنیم و نیازمند ادامه همکاری آنها هستیم.

استاندار کرمانشاه همچنین از برگزای بیش از 10 جلسه ستاد کرونا در استان ظرف 40 روز اخیر یاد کرد که منجر به تصمیمات و اقدامات خوبی شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: