* از اروپا ناامید شدید، اما حالا تغییر کردیم
پ
کد خبر : ۱۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ -03 April 2020
اورسولا فون دیر لاین رییس کمیسیون اروپا گفت: «اتحادیه اروپا در اولین روز‌های شیوع ویروس کرونا (کوید ۱۹) در ایتالیا موفق به حمایت از این کشور نشد». او افزود «اما حالا شیوه اتحادیه اروپا تغییر کرده است».
به گزارش «آزادی» ، کانال مطالعات اروپا نوشت: روزنامه ایتالیایی لاریپوپلیکا مقاله‌ای به قلم فون دیر لاین منتشر کرده است.

او نوشت «باید گفت که ایتالیا در اولین روز‌های این بحران نیازمند همکاری مشترک کشور‌های اروپایی بود، اما خیلی از این کشور‌ها به فکر مشکلات داخلی خود بودند».

مخالفت اولیه فرانسه و آلمانیا با ارسال تجهیزات لازم برای پیشگیری از کرونا به ایتالیا موجب خشم ایتالیایی‌ها شد. آمار ابتلا و مرگ و میر کرونا در ایتالیا از بقیه کشور‌های جهان بیشتر است. مردم ایتالیا در این شرایط بحرانی تصور می‌کنند که به حال خود رها شده اند. آمار مرگ و میر کرونا در ایتالیا به بیش از ۱۳ هزار نفر رسید. آلمان و هلند مخالف ایجاد ساز وکار مشترک برای صدور اوراق قرضه کرونا در اروپا بودند.

راه اندازی این ساز و کار می‌توانست سهم عمده‌ای در کاهش بدهی ایتالیا و سهولت در دسترسی این کشور به پول ایفا کند. فون دیر لاین افزود «شیوه اروپا دستخوش تغییر شده است».

او به اوراق قرضه کرونا یا طرح مالی احتمالی درباره ساز و کار ثبات اروپا اشاره‌ای نکرده است. این طرح صندوق نجات حوزه یورو نام دارد. فون دیر لاین گفت: حدود ۲۵ کشور اروپایی چندین میلیون ماسک به ایتالیا و اسپانیا ارسال کرده اند.

او افزود «صندق ۱۰۰ میلیارد یورویی (۱۰۹.۳ میلیارد دلار) اتحادیه اروپا برای تامین مالی دستمزد کارمندانی که ساعات کارشان کاهش یافته راه اندازی خواهد شد».
برچسب ها: آزادی ، اروپا ، تغییر ، ناامید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: