* بی توجهی آمریکا به عبدالمهدی
پ
کد خبر : ۱۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ -02 April 2020
تارنمای «بلغاریان میلیتاری» در امور نظامی امروز (پنج شنبه) فاش کرد که «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر در ماه فوریه گذشته یک پیام محرمانه به «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا ارسال کرد و در آن خواستار تأخیر در استقرار سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه‌های آمریکا در عراق شده است.
به گزارش «آزادی» خبرگزاری المعلومه به نقل از این تارنمای بلغاری نوشت که واشنگتن با این وجود به درخواست عبدالمهدی توجه نکرد.

بر این اساس، تاریخ نامه فاش شده عادل عبدالمهدی به مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا به ۲ فوریه باز می‌گردد که نخست وزیر عراق در آن در باره برنامه‌های پنتاگون برای استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه‌های عین الاسد در غرب عراق و حریر در بخش شمالی این کشور سخن گفته بود.

در این نامه آمده است که مقامات عراقی می‌دانند سامانه دفاع موشکی پاتریوت که آمریکا می‌خواهد آن را در عراق مستقر کند، یک سامانه دفاعی است، اما با این وجود بر اوضاع منطقه به طور کلی تأثیر خواهد گذاشت.

همچنین اگر پاتریوت به عنوان بخشی از برنامه‌های تهاجمی به عراق منتقل شود، تنش‌ها و تضاد‌ها در منطقه شدت می‌یابد و در نتیجه ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود.

تارنمای بلغاری نوشت: به نظر می‌رسد که واشنگتن به این اخطار گوش نداده و سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در پایگاه عین الاسد مستقر کرده است و یک سامانه دیگر به پایگاه «حریر» اربیل در اقلیم کردستان عراق رسیده است؛ همچنین دو سامانه پاتریوت دیگر در کویت وجود دارد که در انتظار انتقال به عراق است.

مقام‌های واشنگتن روز گذشته (چهارشنبه) سرانجام تایید کردند که دو سامانه دفاع هوایی پاتریوت در پایگاه عین الاسد (غرب استان الانبار) و حریر (در اقلیم کردستان عراق) را مستقر کرده اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: